Sari direct la conținut

Gerry Keaney, vicepresedinte Volvo Cars: Viitorul apartine masinilor mai usoare, cu motoare eficiente, consum mic si tractiune pe doua roti

HotNews.ro

Criza care afecteaza piata auto mondiala nu va fi rezolvata anul viitor cand scaderile ar putea fi mai mari, insa e un fenomen ciclic care in prezent a ajuns la faza de recesiune, dar vor reveni si perioadele bune, a spus pentru Hotnews.ro, Gerry Keaney, vicepresedinte pentru vanzari si marketing la Volvo Cars. Solutia ideala pentru piata europeana o reprezinta hibridele diesel, iar viitorul apartine masinilor mai usoare, cu motare eficiente, consum mic si tractiune pe doua roti, a spus vicepresedintele Volvo in interviul acordat Hotnews.ro la salonul auto de la Paris.

Reporter: Volvo vinde multe masini cu bioetanol in Suedia, credeti ca acest combustibil poate ajunge foarte raspandit la masinile europene?

G.K.: Nu o vad ca o solutie europeana pentru ca nu cred ca se va dezvolta reteaua de distributie. In Suedia masinile cu bioetanol sunt foarte la moda pentru ca guvernul da subventii de circa 1.200 de dolari pentru cei care le cumpara si asta face ca masinile sa fie de succes. In plus, fiecare dealer Volvo din Suedia are o benzinarie unde se vinde bioetanol, in timp ce in restul Europei e greu de gasit.

Reporter: Se vorbeste foarte mult despre tehnologiile alternative, hibride, masini electrice, masini pe hidrogen. Care credeti ca e cea mai promitatoare tehnologie la nivel global?

G.K.: Suntem companii globale si vindem peste tot in lume. Pentru fiecare regiune solutia e diferita, pentru Europa solutia ar fi diesel-ul si poate hibridele diesel, in America de Nord solutia ar putea fi data de hibridele care se pot alimenta la priza, in timp ce pe piete precum Rusia si China nu exista agenda pentru reducerea emisiilor de CO2 fiindca acele piete nu s-au dezvoltat chiar atat de mult. Nu exista o solutie globala, ci una adaptata fiecarei regiuni. Pentru noi e o provocare.

Reporter: Credeti ca o masina foarte mica pentru una maxim doua persoane, ar putea fi o solutie pentru viitor, dat fiind ca astfel de masini pot fi ieftine si cu consum redus?

G.K.: Nu cred ca e o solutie decat pentru unii oameni care ar putea merge cu astfel de masini prin oras si noaptea le pot incarca la priza. Sigur, le-ar fi usor sa parcheze si sa se strecoare prin trafic dar sa nu uitam de familie, de copii, astfel ca nevoia de masini mai mari nu va disparea. Ceea ce trebuie sa facem este sa producem masini cu consum mai redus de combustibil, sa le facem mai usoare, sa se treaca de la tractiune integrala la tractiune pe doua roti. Cu siguranta vom vedea investitii importante in trenuri de rulare mai eficiente. Vom putea vedea spre exemplu SUV-uri mari cu motoare de 1,6 litri.

Reporter: Tot mai multi constructori se gandesc la masini mai mici si eficiente. In acest context, credeti ca segmentul premium va avea de suferit in viitor?

G.K.: Nu, pentru ca segmentul premium aduce inovatia pe piata, se investeste mult in el, iar tehnologiile revolutionare apar de regula mai intai la masinile scumpe iar cam in cinci ani ajung si la cele de volum. Segmentul premium conduce piata, aduce profituri importamte si are si cerere.

Reporter: Toata lumea vorbeste de criza, cat de grava este si care regiuni sunt afectate ?

G.K.: Piata auto mondiala e in declin, daca ne uitam, vedem ca piata auto din SUA e in declin de aproape doi ani, cea europeana de aproape trei luni si ma astept la anul ca atat piata europeana cat si cea americana sa scada din nou. Au fost cresteri puternice in China si in Rusia, dar si acestea incep sa se tempereze, criza creditelor afecteaza pe toata lumea. Si nu numai in America este grava criza creditelor, ci si in Europa. In ultimele saptamani cinci – sase banci mari nu au mai facut fata si au fost salvate de guvern. (…) Consumatorul are de suferit in doua feluri: isi pierde increderea in banci iar conditiile de creditare devin tot mai stricte.

Reporter: Nu va surprinde ca si pietele auto est-europene sunt in declin, dupa ce cateva dintre ele au avut recent cresteri masive ?

G.K.: Nu, pentru ca si consumatorii de pe aceste piete trebuie sa apeleze la banci, care simt si ele criza. Piata americana scade si cea vest europeana scade, e normal sa vedem acelasi lucru si in est pentru ca si aceasta zona face parte din economia mondiala si reactioneaza.

Reporter: La opt luni piata auto europeana a scazut cu 4%, cum vedeti evolutia pe intreg anul acesta si la anul ?

G.K.: Lucrurile nu se vor imbunatati si cred ca vom incheia anul cu scaderi de 5-6%. Criza nu va fi rezolvata nici in 2009, si cred ca piata auto mondiala va scadea mai puternic la anul.

Reporter: Cum afecteaza criza obiectivele Volvo ?

G.K.: Cand a inceput anul speram sa ne situam cu vanzarile pe plan global la nivelul din 2007, cam 450.000 de unitati, dar acum ne asteptam la vanzari de circa 400.000 de unitati. Pentru 2009 e prea devreme sa dam prognoze.

Reporter: Cum vedeti iesirea din criza?

G.K.: Trebuie intai sa se lucreze la rezolvarea problemelor globale, dar e o chestiune ciclica si acum suntem in recesiune, e o perioada mai grea, va trece ceva timp si va fi dureros. Noi vom continua sa investim in reteaua de dealeri si in noi produse si sunt convins ca va veni o zi in care situatia economica se va stabiliza iar cresterile se vor reintoarce.

Volvo – crestere in Romania, scadere in Europa

Vanzarile producatorului suedez au crescut cu cateva procente in primele opt luni ale anului pe piata noastra, de la aproape 530 anul trecut, spre 550 anul acesta. Marca e reprezentata pe piata de importatorul EIT Forum Auto. Pe de alta parte, in cele 28 de tari europene incluse in statisticle ACEA, vanzarile Volvo au scazut cu 10% intre ianuarie si august, pana spre 145.000 de masini, cota de piata 1,5%. Pe de alta parte, in 2007 Volvo a iesit pe plus in Europa, crestere 8%, la peste 255.000 de masini.

Volvo are un program de reducere a emisiilor poluante ale vehiculelor sale si peste doi ani va scoate micro-hibride, vehicule cu tehnologia stop/start, prin care motorul se opreste automat cand si masina se opreste si e pornit cand soferul apasa acceleratia. Tehnologia reduce consumul de combustibil cu 10 – 15%.

In 2012, va fi lansat un model hibrid diesel – electric ce combina un motor clasic diesel ce propulseaza rotile din fata si motoare electrice independente ce propulseaza rotile din spate.

Tot peste patru – cinci ani va fi lansat si un model hibrid incarcabil la priza care poate fi alimentat in timpul noptii si ar trebui sa aiba o autonomie de circa 100 km doar cu motorul electric. La fel ca la Chevrolet Volt, masina va avea si motor termic, care incarca bateriile motorului electric si ii cresc autonomia la sute de kilometri.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro