Sari direct la conținut

Haine scumpe cu logo mare la vedere: ce arată despre tine obiceiul care îți mănâncă potențialele economii

HotNews.ro
Colectie de haine, Foto: Markus Schreiber / AP / Profimedia
Colectie de haine, Foto: Markus Schreiber / AP / Profimedia

A venit vara și vrei să-ți cumperi o pereche de pantofi sport cu aerisire. Intri pe câteva magazine online pentru a vedea ce a mai apărut. Între timp, ai primit o notificare pe rețelele de socializare și de-acolo până la scroll și pierderea a 20 de minute e un singur pas.

Tot acolo îți apar acum reclame la încălțăminte sport de la diverse magazine online. Despre unele nici nu știai că există. Îți atrag privirea prin pozele puse.

N-ai găsit numărul tău deși apărea o reducere de 50%, revii în rețeaua de socializare și apar altele: mai multe reclame.

Nu uita că tu ești produsul rețelelor de socializare, de aceea e gratuit. De fapt, te costă timpul, iar ele fac bani datorită ție.

În maxim o oră găsești produsul dorit, brandul se vede mare pe încălțăminte (că vrei să vadă toată lumea ce firmă sunt pantofii), faci comanda.

Te gândești că mai ai puțini bani de mâncare sau ieșit în oraș luna asta: ai dat prea mulți bani pentru a păstra aparența.

Cumpărăturile impulsive reprezintă unul dintre motivele pentru care o mare parte dintre oameni nu au o situație financiară stabilă, nu au economii și nici investiții. Cei care o fac folosind carduri de credit se află într-o situație chiar mai urâtă: practic își cumpără lucruri pe care nu și le permit. Astfel rămân datori.

Ce spun studiile despre dimensiunea logo-ului pe haine

Studiile arată că există o relație inversă între costul unui produs de lux și dimensiunea logo-ului său: cu cât logo-ul este mai mic și mai discret, cu atât produsul este mai scump și mai exclusivist.

Acest lucru se datorează faptului că produsele cu logo-uri mai subtile transmit semnale de bogăție doar celor care le recunosc, în timp ce produsele cu logo-uri mai mari și mai vizibile sunt cumpărate de cei care nu sunt bogați.

*În acest sens vezi Berger, J. A., & Ward, M. (2010). Subtle Signals of Inconspicuous Consumption

Altele arată că persoanele cu un nivel scăzut al stimei de sine sunt mai predispuse să poarte haine cu branduri la vedere, pentru a-și îmbunătăți imaginea de sine și pentru a-și exprima apartenența la un grup social.

În schimb, persoanele cu un nivel ridicat al stimei de sine sunt mai puțin interesate de branduri și mai mult de calitatea și funcționalitatea produselor.

Așa s-ar explica faptul că mulți antreprenori de succes, cunoscuți pe plan mondial, nu poartă haine cu logo-uri la vedere. În plus, pentru ei contează mai mult ceea ce au realizat decât modul în care se afișează. Este important ce fac și ce gândesc: schimbarea lumii este mult mai importantă.

Motive pentru care unii oameni nu au destule resurse financiare

Alte motive pentru care multe persoane nu reușesc să-și creeze o avere, în afară de cumpărăturile impulsive menționate mai sus:

  • Lipsa disciplinei cheltuielilor – cheltuiesc haotic, fără un plan.
  • Lipsa creșterii veniturilor – mulți se mulțumesc cu un loc de muncă prost plătit și nici nu le place ceea ce fac. Ideal este să-ți îmbunătățești abilitățile, să dezvolți unele noi (învățare continuă) și să cauți oportunități.
  • Lipsa educației financiare – a economisi nu este de ajuns. Trebuie să înțelegi cum funcționează banii, să obții cunoștințe financiare și să știi cum să investești. Pentru asta trebuie să te apuci de studiat.
  • Lipsa ideii că trebuie să te plătești pe tine primul. Multe persoane au tendința să plătească prima dată furnizorii de utilități, diverse abonamente la servicii, dar nu pe ei. Prima dată ar trebui să-ți pui deoparte bani pentru tine, apoi pentru restul lucrurilor.
  • Te lași influențat de persoane care nu au venituri ridicate și nu fac investiții.

În concluzie, nu trebuie să exagerezi și încearcă să nu te lași influențat de reclame. Ele sunt făcute de experții în marketing pentru a ne păcăli: să nu mai gândim rațional și să cumpărăm impulsiv, uneori chiar lucruri de care nu avem nevoie. Astfel cheltuielile devin inutile și pot ajunge să ne depășească veniturile.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro