Sari direct la conținut

​HARTA DINAMICA Cum arata bilantul autostrazilor finalizate in 2011: Doua autostrazi inaugurate, 70 de kilometri in total

HotNews.ro

Autoritatile anuntau ca pana la finele lui 2011 vom avea dat spre circulatie 125 de noi kilometri de autostrada. Din cei 125 de kilometri de autostrada pe care autoritatile i-au anuntat, pana acum, la final de an, cand se trage linia, au fost inaugurati si dati spre folosire doar 70 de kilometri. Si nici acestia complet. Astfel, autoritatile au taiat panglicile pentru Autostrada Arad-Timisoara (32,25 km, nefinalizata total), Centura Arad (12,25 km, deschisa pe 1/2 cale), A2 Murfatlar – Constanta (14,5 km, inaugurata de doua ori) si A4 Centura Constanta (11 km), in timp ce la Autostrada Bucuresti – Ploiesti (55 km), cel mai mare tronson pe care autoritatile isi propuneau sa-l inaugureze anul acesta, inca se lucreaza si se spera ca poate din vara lui 2012 sa va putea da drumul la circulatie.

In anul care tocmai se incheie autoritatile sperau sa inaugureze doua autostrazi care leaga fiecare cate doua orase mari, Arad-Timisoara, respectiv Bucuresti-Ploiesti, precum si jumatate din tronsonul Cernavoda-Constanta; in total, aproape 125 de kilometri.

„Azi sunt in executie 273 de kilometri de autostrada, preconizam ca la sfarsitul anului acesta sa depasim 100-125 de kilometri, daca termina asa cum si-au asumat cei dinspre Ploiesti”, declara in septembrie ministrul Transporturilor Anca Boagiu. Vezi si aici.

Din nefericire, lucrurile nu au mers conform asteptarilor autoritatilor si, desi s-au facut promisiuni pana in ultimele clipe, la final de an soferii pot circula doar pe 58 de kilometri noi de autostrada, la care se adauga si 12 kilometri de autostrada de centura a Aradului, deschisa in prezent doar pe jumatate de cale.

Foto: OpiniaTimisoarei.ro

Autostrada Arad-Timisoara – inaugurata la termen, insa lucrarile continua

Pe 17 decembrie, Emil Boc si Anca Boagiu inaugurau cei 32,25 de kilometri de autostrada ce leaga Aradul de Timisoara, la aproape 4 ani de la demararea lucrarilor de constructie. Cu toate acestea, lucrarile la autostrada nu sunt finalizate in totalitate si vor continua si in prima parte a anului 2012. Din acest motiv, viteza maxima admisa va fi de 100 km/h.

Autostrada Timisoara-Arad incepe din dreptul localitatii timisene Giarmata, unde este realizat un nod rutier cu DJ691, si se termina intr-un alt nod rutier, la intersectia cu DN69, la intrarea in municipiul Arad. Costul tronsonului, in final, a fost de 140 milioane de euro.

Autostrada de Centura a Aradului – deschisa traficului in regim de Drum National

Autostrada Arad-Timisoara, deschisa circulatiei

Autostrada Arad-Timisoara, deschisa circulatiei

Foto: OpiniaTimisoarei.ro

La pachet, autoritatile au taiat panglica si pentru 12,25 kilometri din centura ocolitoare a Aradului (ce face parte din autostrada Nadlac – Arad-Timisoara), insa traficul a fost deschis doar pe jumatate de cale, circulatia desfasurandu-se ca pe un drum national. Centura Aradului va fi finalizata in totalitate cel mai probabil in primavara anului urmator.

Costul centurii Aradului este de 124 milioane de euro, suma mare fiind justificata de constructia podului peste raul Mures, precum si de constructia de alte poduri si utilitati in zona municipiului Arad pe unde trece autostrada.

Potrivit autoritatilor, dupa darea in functiune a autostrazii se estimeaza o reducere cu 76 la suta a numarului de accidente pentru traficul intre Arad si Timisoara, precum si o reducere cu 7 la suta a costurilor de exploatare a autovehiculelor.

Un tronson din Autostrada Soarelui, inaugurat de doua ori

In luna iulie, Emil Boc si Anca Boagiu taiau panglica pentru 21 kilometri din Autostrada Soarelui, tronson cuprins intre Murfatlar si Agigea, dar doar pentru o jumatate de cale. Astfel, timp de 3 luni, s-a circulat in regim de Drum National cu cate o banda pe sens. Atunci, practic, s-au inaugurat, pe jumatate de cale 14,5 kilometri din A2 – Autostrada Soarelui si 7 kilometri din A4 – Centura Constantei.

Autostrada A2 Murfatlar - Constanta

Autostrada A2 Murfatlar – Constanta

Foto: Agerpres

Pe 30 septembrie, Emil Boc si Anca Boagiu au inaugurat pentru a doua oara acelasi tronson din Autostrada Soarelui A2. Boc a taiat panglica pentru celelelte doua benzi (al doilea sens) al tronsonului cuprins intre localitatile Murfatlar si Valul lui Traian, tronson partial inaugurat in luna iulie.

Pe langa inaugurarea celor 14 kilometri de autostrada, oficialii au inaugurat si alti 4 kilometri din A4 – Soseaua de Centura a Municipiului Constanta, portiunea de la intersectia cu A2 si pana la DN3.

Intrarea pe noua portiune de autostrada se face la 2 kilometri dupa localitatea Murfatlar. Urmeaza aproape 21 de kilometri de autostrada propriu-zisa, dupa ce in prima faza s-a circulat doar pe doua benzi. Dupa 14 kilometri de A2, urmeaza un nod rutier si se intra pe noua Sosea de Centura a Constantei (A4) – 10,88 km -, iar iesirea se face fie in nord, la intersectia cu DN22C care duce in Constanta, fie in sud, la intersectia cu DN 39 in dreptul supermarket-ului Dedeman din Lazu.

DN 39 face legatura cu statiunile aflate la sud de Constanta (Eforie, Costinesti, Olimp, Neptun, Jupiter, Saturn, Mangalia, Vama Veche, 2 Mai).

Ministerul Transporturilor: Din Bucuresti pana in Constanta pe autostrada – din vara 2012

Lucrari la Autostrada Cernavoda-Constanta

Lucrari la Autostrada Cernavoda-Constanta

Foto: Agerpres

In prezent, Autostrada Soarelui A2 masoara 166 de kilometri din totalul de aproape 200 de kilometri pe care ii va avea dupa ce se vor termina toate lucrarile. In prezent, se mai lucreaza doar la tronsonul de 20,5 km Cernavoda – Medgidia si la tronsonul de la Medgidia si pana la intrarea deschisa deja in apropriere de Murfatlar (aprox 10 km).

Pentru toate tronsoanele ramase in constructie, precum si restul centurii Municipiului Constanta autoritatile au anuntat ca termen de finalizare vara lui 2012.

Pentru intreg tronsonul Medgidia – Constanta, costul proiectului este de 118 milioane de euro, iar pentru intreaga Centura a Constantei, costul este de 187 milioane de euro.

Autostrada Bucuresti – Ploiesti – marea dezamagire

Autostrada Bucuresti – Ploiesti, cea in care autoritatile si-au pus cele mai mari sperante ca va fi inaugurata in 2011 si ca, astfel, vor putea sa raporteze multi mai multi kilometri realizati, este inca in lucru.

Vorbim de unul dintre cele mai mari tronsoane de autostrada in lucru in momentul de fata, cu o lungime de 55 de kilometri, care daca ar fi fost inaugurat pe 15 decembrie asa cum si-ar fi dorit autoritatile, ar fi dus numarul total al kilometrilor de autostrada realizati in 2011 la 125.

Autostrada A3 se opreste la Centura Capitalei

Autostrada A3 se opreste la Centura Capitalei

Foto: CNADNR

Desi, in planul initial, legatura la nivel de autostrada dintre Bucuresti si Ploiesti trebuia sa fie gata din 2010, autoritatile au pus presiune pe constructori in 2011 pentru a finaliza cei 55 de kilometri de la Centura Bucurestiului la centura Ploiestiului pana pe 15 decembrie (cei 7 kilometri de la Centura Capitalei si pana in Soseaua Petricani sunt planificati sa fie terminati pana la finele lui 2012).

Cu toate acestea, desi au anuntat constant ca autostrada va fi gata la termen, autoritatile s-au vazut nevoite sa constate ca lucrarile nu sunt gata decat pe 14 kilometri.

Companiile care nu au terminat la termen, penalizate

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat ca pana pe 15 decembrie lucrarile de constructie pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei- Ploiesti au fost finalizate doar pe sectorul construit de Spedition UMB, adica intre 48+200 si km 62+000.

In schimb, Euroconstruct Trading 98 SRL si SC Pa&Co International nu au finalizat lucrarile de constructie pe sectoarele lor. Astfel, CNADNR va aplica prevederile contractuale referitoare la penalitatile de intarziere (0,05%/zi), calculate la restul lucrarilor ramase de executat, pana la data finalizarii lucrarilor.

Aceste penalitati urmeaza sa fie calculate de consultantul S.C. Consitrans SRL, desemnat pentru supervizarea lucrarilor de constructie.

Termenul estimat de finalizare pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti este trimestrul II 2012.

  • Da zoom pe harta dinamica pentru a vedea tronsoanele de autostrada finalizate in 2011, precum si autostrada Bucuresti – Ploiesti
  • Da click pe elementele de pe harta (traseele autostrazilor) pentru a otbine mai multe informatii

Vezi Harta Mare

Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro