Sari direct la conținut

Italia completează lista țărilor în care se vor testa trenuri cu hidrogen

HotNews.ro
Alstom Coradia iLint, Foto: Alstom
Alstom Coradia iLint, Foto: Alstom

Alstom și o companie italiană din domeniul energiei au semnat recent un contract pe o perioadă de cinci ani pentru dezvoltarea trenurilor cu hidrogen în Italia. După încheierea primei faze dedicate studiilor de fezabilitate planificate în toamnă, contractul își propune să dezvolte, de la începutul anului 2021, proiecte de mobilitate feroviară, care includ atât trenuri cu hidrogen și infrastructura tehnologică aferentă, precum și servicii de gestionare și mentenanță.

Ca parte a contractului, Alstom va produce și va întreține trenurile cu hidrogen nou realizate sau transformate, în timp ce compania Snam va dezvolta infrastructurile pentru producție, transport și realimentare. Snam este una dintre principalele companii de infrastructură energetică din lume și una dintre cele mai mari companii italiene listate la bursă.

Compania austriacă feroviară OBB a anunțat în martie că va testa două rame multiple pe hidrogen, fiind semnat în acest scop un contract cu Alstom. Trenurile pe hidrogen au mai fost testate și în Olanda, dar mai ales în Germania unde vor fi utilizate flote mai mari și vor înlocui trenuri diesel.

Alstom a lansat în 2016 trenul Coradia iLint care este alimentat de pile de combustie cu hidrogen, singurele emisii generate fiind vaporii de apă și apa condensată. Viteza maximă este de 140 km/h, iar nivelul de zgomot este redus. Autonomia este de 1.000 km.

Două rame electrice sunt testate din septembrie 2018 în Germania, iar din 2021 planul este ca 14 trenuri să fie utilizate zi de zi pe câteva rute. Regiunea germană Rhein Main a comandat în 2019 un număr de 27 de trenuri și la final de februarie au început testele și în Olanda.

Trenurile pe hidrogen vor înlocui câteva rame diesel la nord de Frankfurt, iar Alstom spune că aceste trenuri sunt gândite să înlocuiască ramele diesel și, deși sunt mai scumpe la achiziție, costurile de operare sunt net mai mici.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro