Litigii legate de terenuri tergiverseaza construirea celui de-al doilea pod peste Dunare
Litigii legate de terenurile care trebuie sa fie expropriate pentru a se construi infrastructura conexa celui de-al doilea pod peste Dunare, la Vidin-Calafat, tergiverseaza realizarea proiectului, informeaza publicatia Dnevnik, preluata de Rador.
Ministerul Transporturilor de la Sofia asteapta sa primeasca, pana la 5 noiembrie, un studiu independent privind evaluarea a 20 de terenuri si poarta negocieri cu proprietarii acestora, a anuntat ministrul adjunct al transporturilor, Vesela Gospodinova. Anuntul a fost facut la semnarea contractelor de constructie cu compania spaniola FCC, precum si de supraveghere, cu firma High-Point Rendel.
Problemele legate de expropriere au amanat cu doua luni semnarea contractului pentru construirea infrastructurii conexe, pentru ca Primaria Vidin, in loc sa ofere terenurile pentru cumparare Ministerului Transporturilor, a separat o parte din ele si a vandut circa 30.000 de metri patrati din terenurile destinate podului, printr-o decizie a Consiliului de Ministri, sustine Dnevnik.
Acest lucru inseamna ca, in prezent, guvernul va trebui sa adopte o noua decizie privind exproprierea, documentul urmand sa fie adoptat pana la jumatatea lunii decembrie. Exproprierea a inceput in urma cu doi ani si pana in prezent au fost cumparate 273 de terenuri. Ulterior au fost demarate procedurile pentru inca 400 de terenuri din suprafata de folosire funciara a orasului Vidin.
„Terenurile pentru locul in care se va construi podul sunt asigurate”, a spus Gospodinova.
Compania spaniola FCC va moderniza, reabilita si construi linia feroviara, gara si drumul dintre Vidin si Calafat, printr-un proiect in valoare de 62,6 milioane de euro. Contractul de supraveghere incheiat cu consortiul High-Point Rendel este in valoare de 2,7 milioane de euro, pentru un termen de 37 de luni, care include si controlul din timpul perioadei de garantie de un an.
Lucrarile de constructie a podului, care va avea o lungime de 1971 de metri, ar trebui sa inceapa in martie 2008, lucrarea urmand sa fie finalizata in 2010. Podul va fi din otel si beton, va avea patru benzi si o linie de cale ferata.
Valoarea totala la care se ridica constructia celui de-al doilea pod peste Dunare este de 225, 8 milioane de euro, Banca Europeana de Investitii acordand un imprumut in valoare de 70 de milioane de euro (aceasta este suma cu care proiectul va fi finantat in cadrul programului ISPA). La finantarea proiectului participa KFW (Germania) si Agentia Franceza pentru Dezvoltare. Bugetul bulgar aloca pentru proiect 60,6 milioane de euro.