Sari direct la conținut

Mark Zuckerberg spune că metaversul ar putea ajunge să aibă peste un miliard de utilizatori. Prototipurile prezentate recent de companie arată că acel moment este foarte departe

HotNews.ro
Mark Zuckerberg spune că metaversul ar putea ajunge să aibă peste un miliard de utilizatori. Prototipurile prezentate recent de companie arată că acel moment este foarte departe

​Mark Zuckerberg spune că metaversul în care Facebook (Meta) investește sume mari ar putea ajunge să aibă un miliard de useri și că oamenii vor fi dispuși să cheltuiască sute de dolari în acel spațiu virtual care va deveni o industrie. Facebook a prezentat recent câteva prototipuri de căști de realitate virtuală care arată cât de îndepărtat este momentul când metaversul va fi peste tot.

Zuckerberg a declarat la CNBC că metaversul va crește mult după 2025 și că speră ca acest univers virtual care va fi plin de avataruri să ajungă să aibă peste un miliard de useri.

Mai mult, șeful Meta spune că oamenii vor fi dispuși să cheltuiască sute de dolari în metavers pentru a cumpăra bunuri digitale prin care să se exprime în acel spațiu, prin intermediul avatarului. Utilizatorii ar putea cumpăra haine virtuale pentru avatar sau obiecte pentru a decora casa din metavers sau o sală de conferință, spre exemplu.

Prottotipul Butterscotch

Primele investiții în domeniul realității virtuale făcute de Facebook au fost în 2014, când compania a cumpărat Oculus, cu două miliarde dolari. Acum, cel mai popular gadget de VR vândut de Facebook este Meta Quest 2, de care șeful companiei spune că este foarte mulțumit.

Însă Quest 2 este departe de a oferi acea experiență „imersivă” care să convingă sute de milioane de oameni să-și cumpere un gadget VR și să acceseze pe viitor metaversul care este „în construcție”. Este nevoie de dispozitive cu rezoluție mult mai mare, pe care să se vadă și detalii mici, dar gadget-uri care să fie și ușor de purtat. În plus va conta enorm prețul: degeaba un gadget este grozav dacă el costă mult peste 1.000 de dolari.

Facebook a prezentat recent mai multe prototipuri de ochelari și căști de VR: unele seamănă cu un binoclu mare, altele, cu un fel de ochelari de schi. Aproape toate sunt grele, fiindcă experimentează cu diverse caracteristici care trebuie îmbunătățite.

Facebook spune că analizează mai multe moduri în care căștile VR, prin care să fie accesat metaversul, pot oferi imagini cât mai apropiate de realitate, ideea fiind ca oamenii să fie dispuși să se plimbe prin medii virtuale care să arate cât mai apropiat de realitate.

Sunt multe obstacole tehnice de depășit față de device-urile de realitate virtuală care există în prezent. Cele de peste câțiva ani ar trebui să aibă ecrane mai luminoase, mai strălucitoare, mai clare, DAR, în același timp, să nu fie grele, fiindcă nimeni nu ar vrea să poarte pe față un gadget care cântărește cât 3-4 smartphone-uri.

O mare problemă este și faptul că o cască mică de realitate virtuală nu are cum să aibă pe un ecran de mici dimensiuni rezoluția unui televizor și oamenii nu ar avea cum să vadă și detalii. Apoi, dacă faci astfel încât detaliile să se vadă, întregul câmp vizual ar fi prea restrâns. Fără compromisuri nu se poate.

Și Facebook admite că aceste prototipuri sunt departe de lansarea oficială pe piață, dar spune că existența lor dovedește că se fac pași tehnici importanți pentru a se vedea exact ce minusuri pot fi reparate mai rapid și ce compromisuri trebuie făcute cu orice preț.

Prototipurile au nume de cod Butterscotch, Starburst, Holocake 2, și Mirror Lake, iar ideea este că Facebook intenționează să aibă pe viitor două tipuri diferite de dispozitive VR: o linie de produse mai acceptabile la preț și alta mai performantă, dar mai scumpă, însă pentru profesioniști.

Clar este un lucru: un drum lung, de câțiva ani de zile, stă în fața ambiției Facebook de a convinge milioane de oameni că merită să cumpere gadget-uri pentru metavers. Ajungerea la un miliard pare departe, la fel și ideea că oamenii vor cheltui mult în metavers pentru a-și îmbrăca avatarul sau pentru a-i cumpăra adidași virtuali „ultimul răcnet”.

Surse: CNBC, The Verge, Washington Post

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro