Neil DeGrasse Tyson da vina pe sistemul de invatamant pentru faptul ca mai exista persoane care cred ca Pamantul este plat: Nu esti invatat cum sa gandesti, cum sa analizezi
Astrofizicianul Neil DeGrasse Tyson, directorul Planetariului Hayden din cadrul Centrului Rose pentru Pamant si Spatiu din New York, aseamana nivelul de logica si intelegere al persoanelor care cred ca Pamantul este plat cu cel al copiilor care cred ca oamenii de la televizor ii cunosc, scrie Huffington Post.
„Cand esti mic, crezi ca (oamenii care apar la TV – n.red.) te stiu pentru ca tu esti centrul propriului tau univers”, explica Tyson intr-un interviu.
„Este foarte greu sa te maturizezi si sa renunti la aceasta viziune – nu doar atunci cand crestem ca oameni ci si atunci cand crestem ca civilizatie”, continua astrofizicianul.
Desi Pamantul a parut plat oamenilor din vechime, care aveau doar o perspectiva limitata, astazi exista numeroase dovezi ca planeta pe care traim este rotunda, inclusiv fotografiile facute de programul Apollo in care apare Pamantul avand o forma sferica, a adaugat Tyson.
Cea mai mare parte a umanitatii a evoluat lasand in urma punctul de vedere imatur fata de univers pe care il aveau stramosilor nostri, insa se pare ca mai sunt persoane care au ramas in urma. La inceputul acestui an, cunoscutul astrofizician a intrat intr-o lupta pe Twitter cu rapperul B.o.B., dupa ce acesta din urma a afirmat ca Pamantul este plat si ca poate dovedi acest lucru cu ajutorul fizicii si matematicii.
„Nu ma deranjeaza ca oamenii nu stiu lucruri. Dar daca nu stii si ai puterea sa ii influentezi pe altii, atunci asta e periculos”, a declarat Tyson.
Directorul planetariului din New York arata cu degetul catre scoli: „Dau vina pe sistemul de invatamant care permite absolvirea in maturitate a unei persoane care nu poate face diferenta intre informatii adevarata si cele despre aceasta lume”.
Astrofizicianul considera ca sistemul de invatamant se concentreaza prea mult pe a-i face pe elevi sa memoreze niste informatii pe care probabil le vor uita, in loc sa ii invete sa gandeasca analitic.
„Ne gandim adesea la educatie ca un proces in care un elev intra in clasa cu mintea goala, ii turnam lucruri in cap si, gata, e educat. In niciun moment nu il invatam cum sa gandeasca, cum sa analizeze, cum sa proceseze informatia, cum sa judece informatia”, a mai declarat Tyson.