Noi precizări de la STS despre precizia localizării apelului făcut de tânăra de 15 ani la 112: Victima a fost găsită la limita inferioară a zonei de localizare transmisă de rețeaua de telefonie mobilă
STS a revenit vineri cu noi precizări legate de cum s-a făcut localizarea apelurilor făcute la 112 de tânăra de 15 ani ucisă în Caracal. Prin apelarea numărului de urgență 112 este furnizată și disponibilă în mod automat informația de localizare transmisă de operatorul reţelei publice mobile. Zona primară de localizare este reprezentată sub forma unui cerc sau sector de cerc, iar în cazul de față, victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia, spune STS. O localizare mai precisă ar fi posibilă doar prin aplicația 112 dezvoltată de STS, se mai arată în comunicat.
Redăm mai jos precizările suplimentare transmise de STS:
Prin apelarea numărului de urgență 112 este furnizată și disponibilă în mod automat informația de localizare transmisă de operatorul reţelei publice mobile. Zona primară de localizare este reprezentată sub forma unui cerc sau sector de cerc, așa cum se poate observa în imaginile de mai jos.
În cazul de față, victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia.
Pe durata celui de al doilea apel informația de localizare este cea reprezentată în figura nr. 2, de unde se poate deduce că telefonul victimei a comutat pe o altă celula a operatorului de comunicații mobile.
Pe durata celui de al treilea apel informația de localizare a fost identică cu cea primită în cazul primului apel efectuat de victimă
Singura posibilitate legală și fezabilă pentru o localizare mai precisă a unui apel 112 este utilizarea aplicației dezvoltată și lansată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în data de 15 februarie 2019, denumită „Apel 112”.
Aplicația „Apel 112” permite transmiterea coordonatelor geografice ale terminalului telefonic mobil, tocmai pentru îmbunătățirea poziției de localizare a apelantului la 112.
De la data lansării acestei aplicații și până în prezent au fost inițiate către Serviciul 112, prin intermediul aplicației, un număr de 409 apeluri. Aplicația și-a dovedit utilitatea în toate cazurile în care persoanele aflate în pericol au folosit-o.
Aplicația este disponibilă gratuit și poate fi descărcată din Google Play și Apple Store. De la data lansării și până în prezent s-au realizat 32.186 descărcări.