OUG-ul care corecta o ciudățenie din ANAF, încă neadoptat. În continuare, contestațiile la adresa deciziilor ANAF sunt analizate tot de angajații Fiscului
Spre finalul primului trimestru din acest an, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a publicat un proiect de Ordonanță de urgență care prevedea mutarea activității de soluționare a contestațiilor de la ANAF, la Finanțe, iar această idee a mulțumit pe toată lumea. Totuși, până în acest moment, nu a intrat în vigoare.
Practic, de la 1 iunie ar fi trebuit ca Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, activitatea de soluționare a contestațiilor formulate împotriva titlurilor de creanță, precum și a altor acte administrative fiscale emise de organul central fiscal, posturile și personalul aferent acesteia să fie preluate de Ministerul Finanțelor.
“E o speranță că lucrurile merg mai bine în ceea ce privește soluționarea contestațiilor: adică problema de asumare mult mai clară în ceea ce privește deciziile pe care o direcție fiind în cadrul ministerului le va avea cu privire la identificare aspectelor care nu funcționează sau care se repetă în inspecțiile fiscale și care poate trebuie corectate la nivel de legislație”, a declarat Dan Manolescu, președintele Camerei Consultanților Fiscali pentru HotNews.ro.
Potrivit acestuia, ideea de la care s-a pornit a fost că în cadrul ANAF, direcția de soluționare a contestațiilor nu ar avea suficientă independență în a soluționa acele decizii date de organele de inspecție pentru că, până la urmă, erau colegi în acea instituție.
„Mutându-le în afara ANAF, în subordonarea ministerului, ar însemna că are o independență mai mare, pe deoparte, și în același timp fiind în cadrul ministerului ar putea toate aspectele identificate să fie transmise către direcția de legislație pentru a corecta anumite aspecte neclare în lege. Principala problemă a fost cea legată de independență”, a spus Manolescu.
El a precizat că ar trebui făcută această mutare a Direcției pentru că e un proces care durează.
„Dacă lucrurile merg în direcția asta, adică intenția ministerului asta e, nu vedem de ce se amână. Contestațiile curg. La nivel uman, e de înțeles că angajații din acele direcții, cumva, sunt cu bagajele făcute, și se întreabă: „Mai sunt aici, nu mai sunt? Mai încap în noua schemă?”. La nivel de interacțiune cu contribuabilul e clar o problemă”, a precizat președintele Camerei Consultanților Fiscali.
Citește și: