Outsourcingul face pasi timizi in Romania
Piata externalizarii activitatilor companiilor din Romania este sub nivelul din tarile europene, iar firmele straine sunt principalii clienti ai companiilor de outsourcing, in conditiile in care numarul antreprenorilor romani care apeleaza la acest tip de operatiuni este inca limitat.
Cultura externalizarii, inexistenta
„Evolutia pietei nu depinde de Romania, ci de clientii care vor sa-si externalizeze anumite activitati.
O data cu aglomerarea pietelor din Cehia sau Polonia, multe companii de outsourcing vor intra pe piata romaneasca” – a declarat, la seminarul „Outsourcing: avantaje si dezavantaje”,
Radu Andrei, director in cadrul departamentului Advisory Performance Improvement al companiei de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC).
El a mentionat ca nu exista date privind valoarea pietei de outsourcing din Romania si ca este foarte greu sa se estimeze procentul de crestere a acestui segment.
In opinia reprezentantului PwC in Romania, companiile furnizoare de servicii de externalizare, in special din Europa si Statele Unite ale Americii, sunt interesate de piata romaneasca, datorita mediului de afaceri atractiv si care inspira incredere.
„In Romania nu exista o cultura a externalizarii si sunt foarte putine firme romanesti care isi externalizeaza din activitati. Companiile romanesti trebuie sa ajunga la un grad de maturitate pentru a incepe sa-si externalizeze activitatile.
Acestea sunt acum mai mult preocupate de cresterea afacerilor si mai putin de eficientizarea activitatii”, a precizat Andrei.
El a mentionat ca principalele activitati care pot fi externalizate sunt cele de IT, financiare, de contabilitate si, in general, orice serviciu de suport.