Pe scurt: Propunere de cod deontologic pentru posturile radio si TV. BRAT evalueaza investitiile in publicitate online din septembrie
HotNews.ro
Asociatia Romana de Comunicatii Audiovizuale (ARCA) a realizat un Cod deontologic pe care il pune la dispozitia posturilor de radio si televiziune ca model pentru propriile coduri, scrie Mediafax. Iar BRAT a prezentat rezultatele aferente lunii septembrie ale studiului de monitorizare a investitiilor in publicitatea online (MIPO), bazat pe tarifele-lista practicate site-urile monitorizate.
- Asociatia Romana de Comunicatii Audiovizuale (ARCA) a intocmit un cod deontologic pe care l-a „promovat ca propunere pentru activitatea membrilor asociatiei, in sensul de a facilita adoptarea de coduri pentru fiecare statie in parte”, a spus vineri pentru Mediafax George Chirita, directorul executiv ARCA. In aprilie, CNA a adoptat o decizie prin care obliga posturile radio-TV sa publice pe paginile lor de internet, pana pe 1 octombrie, propriile coduri de conduita profesionala. Obiectivul este ca forul audiovizual sa poata sa identifice mai usor cazurile de ingerinta in politica editoriala. Drept urmare, CNA a intocmit un astfel de cod, iar George Chirita spune ca fiecare membru al Asociatiei poate sa foloseasca documentul ca atare sau modificat. Codul deontologic poate fi consultat pe site-ul audiovizual.ro.
- BRAT a anuntat rezultatele aferente lunii septembrie ale noului studiu de monitorizare a investitiilor in publicitatea online (MIPO). Studiul se bazeaza pe tarifele-lista practicate de site-urile incluse pentru publicitatea de tip display (standard si bartere, fara autopromovarea sau promovarea in cross a site-urilor). Aceste tarife mult mai mari decat cele aplicate dupa negocierile cu agentiile si clientii directi. Potrivit datelor furnizate de BRAT, valoarea publicitatii de tip display la tarife-lista, in septembrie, s-a ridicat la 8,5 milioane de euro – cu doar 1,5 milioane de euro mai putin decat suma la care s-au ridicat investitiile nete in publicitate online in intregul semestru intai al acestui an, conform studiului IAB-PwC Romania prezentat saptamana aceasta. Studiul MIPO ofera si alte date, tot pe baza tarifelor-lista: categoriile cu cele mai mari sume investite (primul loc – auto, cu 12% din total), marcile de produse si servicii pentru care s-au cheltuit cele mai mari sume, site-urile care, la rate-card, au atras cei mai multi bani. Datele furnizate mai contin informatii legate de tipul mesajului, siteul web pe care a aparut mesajul, formatul de banner utilizat, fisierul sau o imagine relevanta a bannerului si suma aferenta afisarii acestuia. Exploatarea rezultatelor se face prin intermediul unei aplicatii online, dezvoltata de BRAT pentru acest proiect. Pentru luna septembrie 2011, BRAT a monitorizat un numar de peste 1.000 de siteuri, reprezentative pentru mediul online din Romania. 250 de siteuri beneficiaza si de rezultate de trafic si audienta masurate prin intermediul SATI, iar acestea au atras in septembrie 92,5% din totalul investitiilor de publicitate, potrivit estimarilor MIPO.