Poșta Română permite accesul în oficiile poștale, fără a solicita Certificatul verde: Pensionarii și părinții pot să ridice pensiile și alocațiile ca și până acum
Poșta Română a anunțat luni că toți clienții săi care au probleme de rezolvat la oficiile poștale, pot intra în incinta subunităților poștale fără a prezenta certificatul verde care atestă că ești vaccinat, testat ori trecut prin boală. Pensionarii și părinții pot să ridice pensiile și alocațiile ca și până acum, spune Poșta, care subliniază că ‘prin natura activității sale de furnizor de servicii poștale universale’ este exceptată de la aplicarea noilor restricții adoptate de Guvern privind accesul în institițiile și companiile publice.
Redăm mai jos comunicatul Poștei Române:
„Toți clienții Poștei Române, care au probleme de rezolvat la oficiile poștale, pot intra în incinta subunităților noastre fără a prezenta certificatul verde. Pensionarii și părinții pot să ridice pensiile și alocațiile așa cum au făcut-o și până acum!
Așadar, la intrarea în oficii, nu solicităm prezentarea Certificatului verde, prin care să faceți dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2, dar, pentru siguranța noastră, a tuturor, vă rugăm:
- Să purtați în mod corect masca de protecție, care trebuie să acopere gura și nasul;
- Să vă dezinfectați mâinile, atât la intrare, cât și la ieșire, folosind dezinfectantul pus la dispoziția dumneavoastră în incinta subunității poștale;
- Să respectați regula de o persoană în incinta oficiului;
- Să respectați distanțarea socială, de cel puțin 2 m între persoane, atunci când așteptați la intrare.
Prin natura activității sale de furnizor de servicii poștale universale, Poșta Română este exceptată, în conformitate cu art.12, alin. (8) din Anexa la HG 1130/2021 de la prevederile Hotărârii pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.”
Haosul restricțiilor impuse de autorități: Guvernul a venit luni cu excepții de la prezentarea certificatului verde în instituțiile publice
După ce a creat haos cu noile restricții, Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat luni, 25 octombrie, excepții care vor permite accesul în instituțiile publice și pentru anumite persoane care nu sunt vaccinate ori trecute prin boală.
Astfel, CNSU a decis luni exceptarea de la măsura de interzicere a accesului în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatorilor economici cu capital public, aplicabilă persoanelor care nu fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR sau antigen rapid și a următoarelor categorii:
- a) participanții în cadrul procedurilor administrative derulate pentru motive de ordine și siguranță publică;
- b) participanții în cadrul procedurilor judiciare, disciplinare, contravenționale sau administrativ-jurisdicționale;
- c) persoanele care necesită acces la servicii medicale și prestații sociale;
- d) persoanele care se deplasează la centrele de vaccinare în vederea administrării vaccinului.
Această excepție, precum și alte măsuri decise de CNSU au fost adoptate luni de Guvern, urmând a intra în vigoare după ce Hotărârea de Guvern va fi publicată în Monitorul Oficial.
Accesul în instituțiile publice pe baza de certificat verde: Ce excepții sunt stabilite în prezent
Amintim că potrivit noilor restricții intrate în vigoare de luni, 25 octombrie, Guvernul a stabilit că este obligatoriu certificatul verde COVID, care atestă vaccinarea, trecerea prin boală sau testarea, pentru accesul în orice instituție publică. Au această obligație doar vizitatorii, nu și angajații. Astfel, pentru a plăti taxe la primărie sau la administrația financiară sau pentru a obține un document, este necesar certificatul verde COVID.
Ce prevede la acest capitol Hotărârea de Guvern adoptată săptămâna trecută și publicată în Monitorul Oficial:
- Accesul persoanelor, cu excepția angajaților, în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public este permis doar celor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.
- Prin excepție este permis accesul avocaților pentru exercitarea activităților.
- În cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada se face prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infecția cu virusul SARS-CoV-2.
- Prevederile se aplică și pentru operatorii economici care funcționează în clădiri cu birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan.
- Prin excepție, instituțiile publice și operatorii economici vor întreprinde măsurile necesare pentru asigurarea accesului cetățenilor la serviciile publice oferite, în situații urgente (de exemplu: eliberare certificat de deces, certificat de naștere și altele asemenea) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2, prin organizarea activității în mediul online, în spații deschise, la ghișee dispuse direct în exteriorul clădirilor sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2.