Sari direct la conținut

Radiografia pieței globale a furnizorilor auto: Cine a pierdut și cine a câștigat în pandemie

PwC România
Daniel Anghel , Foto: PwC România
Daniel Anghel , Foto: PwC România

Cauzele celei mai grave crize pentru industria auto din ultimul deceniu, produsă anul trecut, – lockdown, șomaj tehnic, probleme de aprovizionare – continuă să fie resimțite și să aducă alte provocări pentru anii următori. Probabil cei mai afectați din întregul ecosistem al industriei auto sunt furnizorii de componente care intraseră deja în 2020 cu scăderi ale veniturilor. Deși au pierdut o mare parte din vânzări din cauza coronavirusului, declinul a fost însă mai puțin sever decât se temeau. Colacul de salvare au fost măsurile guvernamentale care, alături de experiența acumulată în criza financiară din 2007-2009, au ajutat industria să nu se prăbușească și chiar să rămână profitabilă pe termen scurt.

Vânzările furnizorilor auto la nivel global au scăzut cu 12% anul trecut, cei mai afectați au fost cei europeni

Furnizorii de top au pierdut 12% din vânzările lor în 2020, iar comparația regională arată diferențe majore, cei care au pierdut cel mai mult fiind furnizorii europeni și americani, iar la polul opus cei asiatici, potrivit studiului “For a successful automotive supplier industry of tomorrow”, realizat recent de strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Astfel, furnizorii de componente auto din Europa, excluzându-i pe cei germani, au fost foarte afectați de pandemie în 2020, vânzările lor scăzând cu 16,4%, la 134 miliarde euro, comparativ cu anul anterior. În același timp, companiile de profil din America au consemnat o reducere cu 16,8%, la 113 miliarde euro.

Articol semnat de Daniel Anghel, Partener și lider industria auto, PwC România

Citește continuarea articolului pe blogul PwC România

Articol susținut de PwC România

ARHIVĂ COMENTARII