Sari direct la conținut

Renault vrea sa lanseze masini electrice pana in 2012

HotNews.ro

Francezii de la Renault au de gand sa lanseze un vehicul electric de marimea lui Twingo pana in 2012, masina ce ar putea sa dispuna de seturi diferite de baterii, unele pentru distante scurte, altele pentru weekend, scrie Auto Express.

„Daca vom fi gata, masina complet electrica va fi disponibila pentru Jocurile Olimpice de Vara din 2012. Incercam sa respectam termenul, din cauza taxelor mari, Marea Britanie va fi o piata buna pentru masina”, a spus Patrick Pelata, director de dezvoltare produs la Renault.

El a adaugat ca masina ar trebui sa aiba dimensiuni asemanatoare cu Twingo si ca se discuta despre posibilitatea clientului de a alege intre doua seturi de baterii, unele mai mici, pentru calatorii scurte in timpul zilei si altele mai voluminoase, dar cu autnomie mai mare.

„Ne gandim sa inchiriem bateriile contra unui abonament lunar. va fi o taxa mai mare sa le incarci in miezul zilei si una mai mica noaptea”, a mai spus Pelata.

Planurile Renault in segmentul masinilor electrice contin doua vehicule la care se lucreaza: o versiune concept de Megane ce va fi prezentata in toamna la salonul de la Paris, dezvoltata pentru piata din Israel si o varianta a utilitarei Kangoo.

Si „colega” de alianta – Nissan – a anuntat intentia de a scoate pe piata vehicule electrice in 2010, dar nimic nu a fost dat ca sigur.

Renault si-a aratat interesul pentru masinile electrice din 1992, cand a prezentat la Paris conceptul Zoom, un automobil supermini.

Masinile electrice sunt prezente in volume foarte mici si nu sunt populare din cauza autonomiei reduse, dimensiunilor mici si pretului destul de mare. O serie de producatori au construit in special in SUA vehicule electrice, insa in volume extrem de mici.

Printre companiile care vand sau au vandut masini electrice se numara Tesla Motors, Reva, Think, General Motors, Toyota sau Honda.

Una dintre cele mai cunoscute masini electrice a fost modelul EV 1 al General Motors, produs intre 1996 si 2003 intr-un numar limitat de circa 2.000 de exemplare. Masinile erau inchiriate catre utilizatori, acestia neavand posibilitatea sa le cumpere. GM a motivat intreruperea programului prin faptul ca nu obtinea profit cu ele si nici nu prea exista cerere. GM a fost acuzata de unii ca si-ar fi sabotat propriul produs, compania a retras de pe piata toate masinile EV1, chiar daca au existat clienti care au cerut insistent sa le fie oferita sansa de a le cumpara.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro