Sari direct la conținut

S-a lansat licitația pentru reconstrucția unui pod feroviar care s-a prăbușit în 2018 în județul Brașov

HotNews.ro
Podul prabusit de la Budila, Foto: CFR Infrastructura
Podul prabusit de la Budila, Foto: CFR Infrastructura

CFR SA a lansat licitație pentru reconstrucția podului de la Budila, de pe linia Brașov – Întorsura Buzăului, pod care s-a prăbușit după inundațiile grave din iunie 2018. Linia avea 36 km și era operată de compania privată Regio Călători. Podul fusese construit acum 90 de ani și se află în apropierea celui mai lung tunel feroviar din țară.

Pe portalul SEAP anunțul se referă la ”Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318 linia 317 Hărman – Întorsura Buzăului”, iar valoarea totală estimată este de aproximativ 26 milioane lei. Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate – preț, unde componenta financiară are o pondere de 88%, iar cea tehnică, de 12%. Durata contractului este de 12 luni.

Podul de cale ferată dintre Hărman și Budila s-a prăbușit pe 30 iunie 2018 sub forța apelor râului Tărlung care au atins cote și debit rar întâlnite.

Podul de peste râul Tărlung s-a prăbușit pe o lungime de 50 – 60 metri. Linia de cale ferată a fost dată în folosință în 1931 și peste 10 ani călătorii au fost transportați de operatorul privat Regiotrans (din decembrie 2017 devenit Regio Călători).

Sunt șase opriri între Brașov și Întorsură, orașul din Covasna celebru pentru temperaturile scăzute. Toate trenurile aveau rang Regio și cel mai scurt timp de parcurs este de 49 de minute. Cea mai mare distanță între două opriri este de 11 km, între Hărman și Budila.

Linia 403 Brașov – Întorsura Buzăului este celebră pentru cel mai lung tunel feroviar din România, de 4,3 km, tunel construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești.

Iată ce spune CFR Infrastructură

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a lansat licitaţia pentru lucrările de reconstrucție a podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, km 17+318, și lucrări de amenajare albie.

Valoarea totală estimată a contractului este de 26.025.733,86 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 09.10.2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. Durata contractului este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă trei luni calendaristice pentru întreruperea lucrărilor pe perioada de timp friguros.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP/SICAP), la adresa www.e-licitatie.ro., cu nr. CN1024292/12.09.2020.

Menţionăm faptul că, în data de 26.09.2019 a fost încheiat contractul de servicii pentru elaborare expertiză tehnică, DALI și proiectare, contractul fiind finalizat ȋn data de 29.07.2020, prin obţinerea tuturor documentaţiilor tehnice ṣi economice, precum ṣi a aprobǎrilor necesare (aviz CTE SRCF Braṣov, aviz CTE CNCF, Ordin Ministru al MTIC), ȋn vederea organizǎrii procedurilor de achiziţie a lucrǎrilor pentru reconstrucția podului CF situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, la km 17+318, și lucrări de amenajare albie.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro