Sari direct la conținut

S-a semnat contractul pentru reconstrucția podului de cale ferată de la Grădiștea. Trenurile merg de 15 ani pe o rută ocolitoare către Giurgiu

HotNews.ro
Cum arata linia Bucuresti - Giurgiu in Mersul Trenurilor dupa prabusirea podului, Foto: Hotnews
Cum arata linia Bucuresti - Giurgiu in Mersul Trenurilor dupa prabusirea podului, Foto: Hotnews

CFR SA și compania austriacă Porr Construct au semnat pe 4 decembrie 2020, contractul pentru ”modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, contract în valoare de 472 milioane lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile. Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate mai bine de un deceniu, fiindcă nu s-au alocat fonduri și proiectul nu a fost considerat unul important. Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 20 km de București.

Compania cu capital austriac Porr Construct este singura care a depus ofertă la licitație. Valoarea contractului este de 472.049.303 lei fără TVA, cu termen pentru proiectare de 6 luni și de 24 de luni pentru execuția lucrărilor – de la emiterea ordinului de începere -, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020.

Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. Drumul este de 118 km și există doar două trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv două ore și 40 de minute, mai ales că de la Rădulești la Giurgiu linia este neelectrificată. Dacă s-ar relua circulația pe ruta directă și dacă ar fi măcar zece trenuri pe zi pe sens, trenul ar deveni o alternativă pentru navetiștii care acum merg cu microbuze.

În anii ’90 erau zece trenuri pe zi între București și Giurgiu: jumătate acclerate și rapide din București Nord și jumătate trenuri personale din Gara Progresu.

În anii ’80 trenurile rapide făceau și sub 75 de minute între București și Giurgiu.

În aprilie, CFR SA anunța că PORR este singura companie ce a depus ofertă la licitație.

Termenul pentru evaluarea ofertei pentru Podul Grădiștea a fost prelungit de câteva ori fiindcă ofertantul nu a depus toate documentele necesare. Subcontractorii declarați ai Porr Construct sunt Wiebe Romania, Pirotehnic OSB, EPC – Consultanță de Mediu SRL, IMSAT, VIO – TOP, Baicons IMPEX SRL și Siemens Mobility.

Date despre proiect

Obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte):

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

– viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.

Precizăm faptul că modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu impact direct asupra dezvoltării durabile a judeţelor Ilfov şi Giurgiu, linia CF București – Giurgiu fiind o importantă legătură feroviară între Coridorul Rin – Dunăre şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul PRIETENIEI, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro