Sari direct la conținut

S-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate în vederea modernizării a 106 km de cale ferată în zona Vatra Dornei

HotNews.ro
Utilaj feroviar, Foto: CFR Infrastructura
Utilaj feroviar, Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructură și Asocierea TPF Inginerie SRL – ISPCF – Baicons IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare de 49.3 miloane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei Ilva Mică – Pojorâta (subsecțiunea 2 a tronsonului Apahida – Suceava), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Trenurile circulă în prezent cu viteze medii cuprinse între 37 și 46 km/h. Pe cei 106 km există o mică porțiune unde trenurile pot depăși 75 km/h, dar în mai multe zone viteza este limitată la 60 km/h. Porțiunea este parte a liniei principale 502 Ilva Mică – Suceava.

Ce spune CFR SA

Valoarea contractului este de 49.314.755 lei (fără TVA), sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă și de la Bugetul de Stat. Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între ILVA MICĂ și POJORÂTA, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T.

Contractul prevede câteva obiective:

  • creşterea numărului de călători în oraşele importante din ţara noastră, inclusiv creșterea numărului de turiști;
  • creșterea vitezei de deplasare și reducerea timpului de călătorie atât pe tronsonul analizat, cât şi pe întreg Coridorul de transport;
  • îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţă a circulaţiei, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene;
  • eficientizarea transportului de mărfuri.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro