Sari direct la conținut

Skoda spune că ar putea fi nevoită să închidă o uzină auto, dacă va fi adoptată cea mai strictă variantă propusă pentru normele Euro 7

HotNews.ro
Masini, Foto: Vlad Ispas | Dreamstime.com
Masini, Foto: Vlad Ispas | Dreamstime.com

​Un oficial Skoda spune că marca auto ar fi nevoită să închidă o uzină din Cehia și să renunța la mai multe modele, inclusiv Fabia, dacă normele de poluare Euro 7 vor fi adoptate în versiunea cea mai strictă propusă. În industria auto, mai mulți directori au spus că mașinile s-ar putea scump puternic, dacă se menține versiunea din prezent a normelor.

Normele Euro 7 ar trebui să intre în vigoare la 1 iulie 2025 pentru autoturisme și VAN-uri, iar Comisia Europeană spune că normele vor reduce emisiile poluante și vor menține vehiculele la prețuri accesibile pentru consumatori.

Mai mulți directori din industria auto au declarat în ultimele luni că nu va mai renta din punct de vedere economic să fie produse mașini pe benzină sau diesel, de clasă mică precum Polo sau Fabia, din 2025, dacă normele Euro 7 vor fi impuse în varianta cea mai strictă.

Martin Jahn, director de marketing și vânzări la Skoda, a spus că, dacă va fi adoptată propunerea strictă din prezent, compania ar trebui să închidă o uzină din Cehia care produce modelele Fabia, Scala și Kamiq. La uzina de la Mlada Boleslav lucrează 3.000 de oameni.

Pe 10 martie, șeful Daimler Trucks, Martin Daum, spunea că propunerea curentă ar însemna costuri suplimentare de ordinul miliardelor pentru industria auto.

În noiembrie 2022, șeful Volkswagen, Thomas Schäfer, spunea că modele precum Polo ar putea să nu mai fie produse după 2025, pentru că normele Euro 7 ar putea adăuga 5.000 de euro la costul unei mașini.

Mai mulți constructori auto au criticat dur propunerile legate de normele Euro 7 și nu consideră că prețul mașinilor va crește în medie cu doar 300 euro, valoarea înaintată de UE. Mulți oameni importanți din industria auto consideră că nu își mai are rostul introducerea normelor Euro 7 când, oricum, se investește mult în electrificare. Șeful Stellantis, Carlos Tavares, cataloga Euro 7 ca fiind „o abatere de la marele scop al electrificării”.

Un grup de opt țări UE, printre care şi România, s-au coalizat recent pentru a încerca să obţină limite mai puţin stricte impuse la normele Euro 7 de emisii auto

Propunerea de reglementare legislativă pentru normele Euro 7, pe care ţările UE şi europarlamentarii vor începe să o negocieze în acest an, ar înăspri limitele pentru emisiile poluante, dăunătoare pentru sănătate, inclusiv oxizii de azot.

UE spune că beneficiile pentru sănătate ar fi mult mai mari decât costurile. Însă aceste ţări se opun normelor propuse, despre care spun că sunt împovărătoare pentru industrie. Cele mai multe dintre ele au sectoare mari de producţie.

Cehia propunea o perioadă de patru ani pentru intrarea în vigoare a normei, împreună cu unele modificări tehnice, pentru a da timp industriei să se pregătească.

Surse: Reuters, Automotive News

Sursa foto: Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro