Trenul special care a traversat Europa timp de peste o lună și-a încheiat călătoria
Trenul special Connecting Europa Express, care a traversat România la mijloc de septembrie, și-a încheiat parcursul la Gare de l’Est din Paris, la 35 de zile de la plecarea din Lisabona. Trenul a parcurs 26 de țări și a avut peste 150 de opriri. Trenul format din șase vagoane din țări diferite a circulat cu ocazia Anului European al Căilor Ferate și evenimentele au fost organizate de Comisia Europeană.
Călătoria nu a fost lipsită de probleme: un vagon s-a stricat în Croația și a fost reparat câteva zile mai târziu, vitezele au fost mici în Balcani și au fost greutăți de organizare în Germania și Elveția. Trenul a parcurs în medie cam 600 km/zi, în zilele mai scurte a rulat sub 300 km, în cele mai lungi a depășit 900-1.000 km și de câteva ori a mers și noaptea.
Trenul a intrat pe 17 septembrie în țară, pe la Giurgiu, și a ieșit pe 18 septembrie, pe la Curtici, dar a fost primit cu fast la Giurgiu, București, Brașov, Sibiu și Cluj.
Trenul a rulat cu 160 km/h pe cele mai rapide porțiuni, dar în România viteza medie a fost de 50-55 km/h, mai ales fiindcă segmente mari din marile magistrale au rămas neelectrificate. Între București și Câmpina trenul a rulat și cu 140 km/h, dar apoi au fost porțiuni mari de sub 50 km/h mai ales între Brașov și Sibiu și Cluj și Oradea.
Citește și:
Compunerea trenului Connecting Europe Express
Vagon MAV (Ungaria), inițial de bagaj, dar transformat în vagon expozițional pentru acest tren
Vagon Deutsche Bahn
Vagon de conferințe al SNCF
Vagon restaurant (board bistro) al FS – Ferrovie dello Stato Italiane
Vagon panoramic al elvețienilor de la SBB
Vagon de dormit Nightjet de la OBB