TVR avertizata ca baga prea multe reclame
CNA deja a avertizat postul public ca intrerupe nepermis cu reclama transmisiile de la Olimpiada
Ca unic difuzor al competitiilor de la Olimpiada, TVR a facut o afacere foarte scumpa.
Banii trebuie, fireste, recuperati din incasarile din publicitate; numai ca de la cele doua spoturi izolate care pot fi date in timpul fiecarei reprize dintr-un meci de fotbal (de obicei in momente cind nu se joaca sau in faze lente), pina la intreruperea emisiei chiar in timpul evolutiei unui concurent e cale destul de lunga.
Spoturile izolate (acelea care nu sint precedate de nici un avertisment vizual ori sonor) sint cele mai profitabile pentru ca ofera maximum de expunere; luati prin surprindere, telespectatorii nu mai apuca sa schimbe canalul si, vrind-nevrind, vad reclama.
Chiar si in timpul competitiei de gimnastica, care ne privea in modul cel mai direct, TVR a difuzat astfel de spoturi in timpul evolutiei cite unui concurent aflat in lupta directa cu sportivii nostri.
De pilda, miercuri seara, in timpul finalei concursului de individual compus la gimnastica masculina, evolutia gimnastului japonez care concura direct cu Ioan Suciu pentru o medalie a fost intrerupta de un astfel de spot publicitar.
Consiliul National al Audiovizualului a dat ieri publicitatii rezultatele unei monitorizari realizate in perioada 30 iulie-12 august a jurnalelor de stiri sportive de la principalele televiziuni si posturi de radio din Romania.
Rezultatele erau in mare masura previzibile: partea leului o detine de la distanta fotbalul, cu proportii intre 53% (Realitatea TV) si 87% (Antena 1) sau chiar 91% (Europa FM). Celelalte sporturi se multumesc cu scoruri modeste, in jur de 1%-3%, cu exceptia tenisului, a atletismului, a automobilismului si, in cazul PRO TV, a galelor K1 (5%)…
Steaua si Dinamo isi impart cam in aceleasi proportii timpul de aparitie, fiecare cu cite 20-25 de procente, in vreme ce Rapid are cam 14%, iar restul echipelor din campionat nu trec de 5%. (Bogdan Ciubuc)
Ralu Filip, presedintele CNA, a comentat pentru “Evenimentul zilei” aceasta situatie:
TVR a si primit o somatie de la noi, ieri (miercuri – n.r.). Ei pot sa introduca publicitate atunci cind se trece de la o disciplina sportiva la alta sau atunci cind sint pauze naturale generate de rotatiile la aparate, de exemplu, dar atit!
Ce se va intimpla daca TVR va continua sa difuzeze spoturi publicitare in acest mod?
Va lua amenda. Noi vom face in mod periodic monitorizari, nu numai pe domeniul sportiv. Acum exista o cercetare in lucru, in colaborare cu Universitatea din Bucuresti, despre cantitatea de violenta la principalele televiziuni in prime-time – violenta fizica, verbala, in stiri, in filme, in publicitate. Rezultatele ar urma sa apara, cred, saptamina viitoare.”