UPDATE Actiunile Renault au scazut cu 20% dupa ce s-a aflat ca sediile companiei au fost perchezitionate in legatura cu posibile fraude pe partea de emisii/Renault confirma perchezitiile, adaugand ca nu s-a gasit vreun soft ilegal
Actiunile Renault au scazut joi cu 20% la bursa dupa ce s-a aflat ca o parte dintre sediile companiei au fost perchezitionate saptamana trecuta. Autoritatile franceze antifrauda au perchezitionat unitati din domeniul omologarii si al unitatilor de control pentru motoare, banuiala fiind ca ar putea sa fi existat fraude la nivelul emisiilor. UPDATE Renault a confirmat ca s-au facut perchezitii si spune ca nu s-a descoperit nici fel de soft ilegal. Intr-un raport al controversatei organizatii germane ADAC emis in octombrie, trei modele Renault erau incluse in lista masinilor Euro 6 care au in realitate emisii de noxe mult mai mari decat a reiesit la teste.
UPDATE 5: La ora 17.00 actiunile erau cu 10% sub valoarea de la deschidere. La finalul articolului puteti citi comunicatul integral al Renault.
UPDATE 4: Actiunile au scazut cu 22%, apoi au mai crescut iar la 15.10 erau cu 11% sub pretul de deschidere.
UPDATE 3 Renault spune ca o comisie tehnica independenta are ca obiect sa verifice daca masinile constructorilor francezi sunt echipate cu programe asemanatoare cu cele puse de Volkswagen. In total vor fi testate 100 de vehicule aflate in circulatie, dintre care 25 ale Renault. Pana la final de decembrie fusesera testate in Franta 11 vehicule din toate marcile, dintre care patru erau Renault. Testele arata ca nu este prezent niciun soft, ceea ce reprezinta o veste excelenta pentru Renault.
UPDATE 2: Renault a explicat ca investigatorii au verificat in ce mod utilizeaza tehnologiile conexe emisiilor si a adaugat ca au fost perchezitii si la fabrici si unitati de piese de schimb.
UPDATE Renault a confirmat joi ca a fost perchezitionata de serviciile franceze antifrauda, insa insista pe faptul ca investigatiile nu au gasit niciun soft ilegal la motoare.
Sindicatul CGT Renault spune ca au fost confiscate computerele unor directori de la centrul de ingienrie din Lardy, centrul tehnic Guyancourt (Yvelines), sit-ul Plessis-Robinson si sediul central de la Boulogne-Billancourt, scrie Le Figaro.
Reuters scrie ca este cea mai rea zi din ultimii 21 de ani pentru actiunile Renault, companie care pierde prin scaderea de acum peste 5 miliarde euro din capitalizarea de piata.
Scaderea actiunilor Renault a antrenat si alte caderi pe bursa: Peugeot-Citroen (7%), daimler si Volkswagen (aproximativ 5%). Celalalt mare constructor francez PSA Peugeot-Citroen, a dat o declaratie in care a spus ca NU a fost subeictul unor perchezitii
La 14.00, ora Romaniei, se tranzactionasera deja peste 2,8 milioane de actiuni, la preturi intre 85 de euro (in prima parte a sedintei de tranzactionare) si 69 de euro (dupa ce stirea s-a raspandit printre investitori). In medie, in ultimele luni, s-au tranzactionat zilnic circa 1,1 milioane de actiuni, arata statisticile Yahoo Finance.
La pretul de 69 euro pentru o actiune, capitalizarea companiei este de putin peste 20 de miliarde de euro.
Luna trecuta Renault anunta ca va investi 50 milioane euro pentru sisteme performante ce reduc emisiile.
In octombrie, trei modele Renault au fost incluse intr-un raport german al masinilor Euro 6 care emit mult mai multe noxe decat arata datele oficiale. Versiuni ale Espace, Grand Scenic si Kadjar sunt in top zece al masinilor cu cele mai mari diferente.
ADAC a testat 79 de modele Euro 6 diesel noi, comparand noxele emise in testele clasice de laborator cu cele elminate in cadrul unor teste mai lungi si mai complete care ar trebui sa intre in vigoare si in Europa in 2017. Rezultatele nu arata diferente imense ¬pe toata linia¬ fiindca din cele 79 de masini testate, peste doua treimi au avut emisii cu sub 100% mai mari.
Testul complet se numeste WLTC si a fost dezvoltat cu cei de la ONU.
Nissan X-Trail 1.6 dCi a avut emisii de 14 ori mai mari la testul WLTC, la fel si Volvo S60 D4, Renault Espace Energy dCi 160 a avut emisii de 11 ori mai mari, Grand Scenic Energy dCi 130 avea emisii de noua ori mai mari, iar Kadjar Energy 130 dCi avea emisii de patru ori mai mari.
Nu este o noutate faptul ca testele oficiale de emisii nu sunt reprezentative si nici faptul ca in realitate masinile polueaza mult mai mult. Insa scandalul Volkswagen a fost pretextul care poate misca lucrurile pentru adoptarea unor reglementari mai apropiate de realitate.
Scandalul Volkswagen a creat un climat de suspiciune in intreaga industrie auto, toata lumea intrebandu-se cine va urma.
Iata comunicatul Renault
Dupa ce EPA – Agentia Americana de Protectia Mediului – a dat publicitatii informatia conform careia un constructor auto de talie mondiala folosea un software de tip Defeat Device, Guvernul francez a initiat o Comisie Tehnica Independenta.
Misiunea acesteia, supranumita Comisia Royal, este de a verifica daca constructorii francezi au folosit software-uri similare in echiparea vehiculelor.
In acest context, UTAC (Uniunea Tehnica a autovehiculelor, motocicletelor si bicicletelor) testeaza in prezent 100 de vehicule aflate in circulatie, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proportionala cu cota de piata Renault in Franta. Pana la sfarsitul lui decembrie 2015, se testasera deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault. Testele le-au permis autoritatilor franceze sa aiba un dialog bazat pe cifre si fructuos cu ingineria Renault.
Directia Generala pentru Energie si Clima (DGEC), parte a Ministerului Ecologiei, Dezvoltarii Durabile si Energiei, care reprezinta interlocutorul pilot al Comisiei Tehnice Independente, a afirmat deja ca procedura in vigoare nu a detectat pe vehiculele Renault prezenta vreunui software care falsifica informatii.
Aceasta concluzie este o veste buna pentru Renault.
Testele din prezent permit anticiparea de solutii de imbunatatire pentru vehiculele Renault care vor iesi de pe portile uzinelor, dar si ale celor aflate in circulatie, solutii pe care Grupul Renault a hotarat sa le prezinte sub forma unui Plan de Emisii Renault, al carui obiectiv este performanta energetica a vehiculelor noastre.
In paralel, DGCCRF (Directia Generala a Concurentei, Consumului si a Inlaturarii Fraudei) a decis sa initieze o alta ancheta ¬ investigatiile fiind facute atat pe vehicule, cat si pe situri ¬ care sa valideze elementele rezultate din analiza desfasurata de Comisia Tehnica Independenta.
Anchetatori DGCCRF s-au deplasat la sediul social al Renault, la Centrul Tehnic de la Lardy si la Technocentre Guyancourt.
Echipele Renault coopereaza deplin cu reprezentatii Comisiei Royal, dar si cu cei ai anchetei conduse de Ministerul Economiei.
Dupa succesul de la COP 21, Renault isi va accelera investitiile in solutii industriale utile protejarii planetei.
Grupul Renault se afla deja in top 3 (pe primul loc in 2013, pe locul 2 in 2014) din punct de vedere al programelor de imbunatatire a amprentei CO2. In ultimii 3 ani, Grupul Renault a redus cu 10% amprenta carbon a vehiculelor sale.