Sari direct la conținut

UPDATE Sindicaliștii din Telekom protestează joi în fața Ministerului Comunicațiilor, reclamând "miile de concedieri abuzive și mascate" din ultimii ani / Telekom: Schimbările din ultimii ani au vizat îmbunătățirea relației cu clienții prin digitalizare, iar pentru angajații afectați am asigurat protecție socială avantajoasă

HotNews.ro
Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania, Foto: Hotnews
Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania, Foto: Hotnews

​​Un sindicat care reprezintă angajații Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote) va protesta joi, de la ora 16:00, în fața Ministerului Comunicațiilor, reclamând miile concedieri abuzive, mascate obscur şi petrecute în ultimii ani, informeaza Agerpres. Sindicaliștii acuză că în ultimii ani, tot mai mulţi lucrători au fost concediaţi, personalul a fost cu mult diminuat, volumul de muncă este înzecit mai mare pentru cei care au rămas salariaţi în companiile gigantului Telekom din România, dar au aceleaşi salarii mizere, încă de la angajare.

  • UPDATE (15:10) Conducerea Telekom a precizat pentru HotNews.ro că schimbările din ultimii ani au vizat îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii prin digitalizare și că pentru salariații afectați de acest proces de transformare a asigurat protecție sociala avantajoasa, precum compensantii duble ca valoare fata de cea prevazuta in Contractul Colectiv de Munca, precum şi alte beneficii, de la caz la caz. (vezi integral mai jos explicațiile Telekom)

Protestul este organizat de Sindicatul Naţional Telecomunicaţii Mobile, afiliat la Blocul Național Sindical, care reprezintă angajații Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote), parte din grupul de firme Telekom Romania, unde statul român, prin Ministerul Comunicațiilor, este acționar minoritar cu 45,99% din acțiuni.

Sindicaliştii arată, de asemenea, că prin protestul organizat joi intenţionează să tragă un semnal de alarmă şi asupra faptului că salariaţii sunt obligaţi să efectueze muncă neplătită iar drepturile fundamentale ale lucrătorilor sunt încălcate.

Deşi statul român, prin Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, are persoane desemnate în cadrul Consiliilor de administraţie la nivelul societăţilor gigantului Telekom, deşi a fost sesizat de către organizaţia sindicală despre aspectele menţionate, deşi ne-am adresat ministerului prin mai multe solicitări, în vederea comunicării deciziilor la care reprezentanţii acestuia ar fi trebuit să participe, se pare că ministerul este părtinitor cu companiile multinaţionale, la care este acţionar. (…) Prin protestul de pichetare al sediului MCSI, dorim să tragem un semnal de alarmă asupra abuzurilor existente, a concederilor mascate, dar totodată asupra desconsiderării prevederilor legale în ceea priveşte Dialogul social sau cadrul CCM aplicabil, dar şi asupra abuzurilor din domeniul relaţiilor de muncă, asupra obligării salariaţilor la prestarea de muncă forţată şi neplătită (dovedită de instanţele judecătoreşti, dar paradoxal, nu şi de către instituţiile sesizate cu atribuţii de control), a dublului standard de tratament în materie de condiţii de muncă şi salarizare, precum şi asupra aplicării discreţionare a prevederilor OUG 79/2017„, se mai arată în comunicatul citat de Agerpres.

  • Reacția Telekom România la solicitarea HotNews.ro:

Nu dorim să comentăm cu privire la aceste acuzaţii formulate împotriva companiei intr-o maniera manipulatoare.

Ca orice altă companie care caută să rămână competitivă pe piaţă, ne evaluăm constant modelul operaţional pentru a ne asigura creşterea companiei pe termen lung, în beneficiul clienţilor, al angajaţilor şi al acţionarilor. Vom continua să ne transformăm ca organizaţie până când vom atinge modelul operaţional necesar, care să asigure premisele de creştere şi sustenabilitatea companiei pe termen lung.

Schimbările organizaţionale propuse şi implementate în ultimii ani au vizat reconfigurarea proceselor interne, reducerea complexităţii portofoliului de produse şi servicii, simplificarea şi îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii prin digitalizare, pentru a atinge obiectivele strategice ale companiei.

Procesele de simplificare şi digitializare implică, de asemenea, crearea de noi structuri sau anumite ajustări şi consolidarea unor roluri în cadrul grupului.

Compania a fost dintotdeauna preocupată şi a făcut eforturi pentru a găsi soluţii prin care să susţină şi să protejeze angajaţii. Astfel, pentru salariatii afectati de acest proces de transformare, compania a asigurat protectie sociala avantajoasa, precum compensantii duble ca valoare fata de cea prevazuta in Contractul Colectiv de Munca, precum şi alte beneficii, de la caz la caz. De asemenea, de oricâte ori a fost nevoie, compania a asistat angajaţii afectaţi în găsirea unui nou loc de muncă, prin servicii de orientare în carieră şi recomandări.

  • Numărul angajaților din Telekom Romania a scăzut constant în ultimii ani pe fondul programelor de optimizare a operațiunilor

Cele mai recente date de la Ministerul de Finanțe arată că numărul angajaților Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote) a scăzut constant în perioada 2013 – 2017, de la un număr mediu de 1336 angajați în 2013 la 866 angajați în 2017.

Evoluția numărului mediu de angajați ai fostului Cosmote:

  • 2017: 866 angajați
  • 2016: 924 angajați
  • 2015: 976 angajați
  • 2014: 1191 angajați
  • 2013: 1336 angajați

Fostul Cosmote a încheiat anul 2017 cu o pierdere netă de 449,1 milioane de lei la o cifră de afaceri de 2,1 miliarde de lei.

Situația este identică și în cazul Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom), unde numărul mediu de angajați a scăzut de la 6466 angajați în 2013 la 4733 angajați în 2017.

Evoluția numărului mediu de angajați ai fostului Romtelecom:

  • 2017: 4733 angajați
  • 2016: 5078 angajați
  • 2015: 5291 angajați
  • 2014: 5690 angajați
  • 2013: 6466 angajați

Fostul Romtelecom a încheiat anul cu o pierdere netă de 946,7 milioane lei la o cifră de afaceri de 2,7 miliarde de lei.

Amintim că Telekom Romania a implementat în vara anului 2017 un program de restructurare care a avut ca obiectiv optimizarea operațiunilor, pentru a deservi mai bine clientii și pentru a îmbunătăți performanța companiilor din grup.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro