Sari direct la conținut

VIDEO Cercetatorii au descoperit originea comuna a mai multor tipuri de cancer. Din ce cauza se formeaza tumorile

HotNews.ro

Oameni de stiinta din Marea Britanie au alcatuit prima ,,harta” detaliata a proceselor mutationale care declanseaza dezvoltarea tumorilor, realizare care ar ajuta la gasirea unor metode mai bune de prevenire si tratare a cancerului.

Intr-un studiu publicat in revista Nature, cercetatorii au analizat mai mult de 7000 de coduri genetice ale celor mai comune de forme de cancer, denumite mutatii ale ADN-ului, scrie Reuters.

Ei au demonstrat ca toate cancerele sunt cauzate de mutatii ale ADN-ului care apar in celulele corpului pe parcursul vietii. Cercetatorii stiu clar cateva dintre cauzele care provoaca aceste mutatii: fumul de tigari cauzeaza mutatii in celuelele plamanilor ducand la aparitia cancerului pulmonar, ultravioletele provoaca mutatii in celulele pielii ducand la aparitia cancerului de piele – dar nu au reusit sa inteleaga inca procesul biologic care provoaca aceste mutatii.

„Incepem sa aflam din ce in ce mai multe informatii despre consecintele acestor mutatii, dar, nu stim cauza lor exacta”, a spus Mike Stratton, conducatorul studiului.

Cercetatorii au analizat codurile genetice in 7042 cazuri de cancer din intreaga lume, acoperind peste 30 de tipuri diferite ale bolii, incercand sa descopere daca exista un tipar al procesului mutational. Dintre cele 30 de tipuri de cancer studiate , 25 au semnaturi ale proceselor mutationale legate de imbatranire.

Cercetatorii au mai descoperit ca o familie de enzime numite APOBEC care provoaca mutatii genetice a fost legata de aparitia a mai mult de jumatate din cazurile de cancer studiate. Enzimele APOBEC sunt activate cand organismul raspunde la o infectie virala.

ARHIVĂ COMENTARII