Sari direct la conținut

UPDATE Aplicație e-Transport realizată de Ministerul Finanțelor, în Google Play și App Store / Va fi operațională din 15 iulie

HotNews.ro
ANAF - Fisc, Foto: Hotnews / Florin Barbuta
ANAF - Fisc, Foto: Hotnews / Florin Barbuta

În platforma Google Play a apărut aplicația e-Transport, fiind dezvoltată de Ministerul Finanțelor. Conform instituției, în cursul acestei zile va fi și în App Store.

Conform prezentării de pe Google Play, aplicația este esențială pentru șoferii care transportă mărfuri și eficientizează procesul de încriere și monitorizare a sesiunilor de transport.

În e-Transport se pot introduce detaliile companiei, respectiv numele firmei de transport, codul unic de identifificare, numărul de telefon și, opțional, adresa de e-mail. Se va primi un cod unic de validare prin SMS pentru confirmarea identității.

În Google Play mai scrie că se pot înregistra sesiunile de transport prin introducerea manuală a datelor sau prin scanarea unui cod QR.

De asemenea, prin aceasta se va solicita permisiunea de accesare a locației, iar dacă permisiunea e dezactivată, sesiunea se opri.

În plus, va putea fi transmisă automat locația GPS către ANAF, chiar și în absența semnalului, cu notificări regulate în caz de probleme.

Legat de semnalul GPS, luni au fost probleme, iar ANAF nu a dat amenzi în legătură cu asta, ci doar firmelor care nu au avut codul UIT.

UPDATE 13:33

ANAF spune că aplicația a fost încărcată și în Apple Store. Momentan este încă în proces de avizare, urmând ca până la cel târziu 15 iulie 2024 să fie operațională și să poată fi descărcată de utilizatori.

În acest context, în perioada 15 iulie 2024 – 31 august 2024 aplicația este în perioada de testare a parametrilor tehnici. Astfel, facem precizarea că prevederile art. 13^1 lit. d) și e) din OUG nr. 41/2022 se vor aplica începând cu data de 1 septembrie 2024.


ANAF reamintește că pentru monitorizarea transporturilor de bunuri, Sistemul RO eTransport preia date din sistemele de poziționare GPS, în situația în care autovehiculele de transport marfă sunt dotate cu astfel de sisteme. Pentru aceste situații, pe site-ul MF, pe pagina RO e-Transport au fost încărcate specificațiile tehnice necesare.
În caz contrar, autovehiculele trebuie să fie dotate cu un dispozitiv de tip telefon mobil care utilizează tehnologii de poziționare și transmisie de date prin satelit, pe care este instalată aplicația, dezvoltată de CNIF.

Fiscul reamintește că în cadrul ședinței de Guvern din 28 iunie 2024 s-a decis prin OUG 87/2024 amânarea aplicării sancțiunilor prevăzute de legislația e-Transport până la 1 ianuarie 2025, doar pentru operatorii economici autorizați potrivit prevederilor art. 38 din Regulamentul (U.E.) nr. 952/2013.

Măsura este necesară pentru evitarea unui blocaj la nivelul operatorilor economici autorizați care desfășoară activități cu pondere semnificativă în economia națională și care efectuează în mod curent transporturi internaționale de bunuri.

Sunt mai mutle tipuri de amenzi la e-Transport. Două dintre ele sunt:

Declararea în Sistemul RO e-Transport a unor cantități diferite de cele care fac obiectul transportului de bunuri se pedepsește cu amendă de la 10.000 la 50.000 în cazul persoanelor fizice sau cu amendă de la 20.000 lei la 100.000 lei în cazul persoanelor juridice, precum şi confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate.

Conducătorul vehiculului de transport este obligat să prezinte la solicitarea organelor competente din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală sau Autorității Vamale Române documentele care însoțesc transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat. Dacă nu face asta, va fi sancţionat cu amendă de la 5.000 la 10.000 lei.

În prima parte a anului, au fost companii (unele mari) care primeau coduri UIT, dar ele nu apăreau și în sistem. Atunci, pe lângă amendă, ANAF a cerut și contravaloarea mărfii. După ce s-a aflat de situația asta, Guvernul a venit cu o nouă OUG (43/2024) prin care s-a decis ca sanctiunea complementară a confiscării nu se mai aplice dacă ea fost înregistrată marfa în contabilitate.

INTERVIURILE HotNews.ro