Sari direct la conținut

Teamnet castiga contracte IT in lant cu Inspectia Muncii: Dupa ce a implementat un sistem IT de peste 7,7 milioane de euro, va asigura si mentenanta evolutiva a acestuia pentru 2,2 milioane de euro

HotNews.ro
sistemul Columbo, Foto: Hotnews
sistemul Columbo, Foto: Hotnews

Inspectia Muncii a incheiat la sfarsitul lunii octombrie cu Ymens Teamnet, firma din grupul Teamnet, infiintat de catre deputatul Sebastian Ghita, un acord cadru in valoare de peste 2,2 milioane de euro pentru servicii de mentenanta evolutiva la un sistem IT implementat tot de catre Teamnet. Sistemul IT, botezat ‘Columbo’ de inspectorii ITM, a costat in luna octombrie a anului trecut peste 7,7 milioane de euro (fonduri UE si nationale) si Teamnet trebuie sa asigure acestuia garantie si mentenanta corectiva timp de 5 ani. De ce se mai cumpara acum si servicii de mentenanta evolutiva? Asa prevede contractul de finantare UE, sustine Inspectia Muncii.

Informatia pe scurt:

  • Care este povestea sistemului informatic Columbo si de ce nu este inca 100% functional pentru cetateni
  • Denumit SIAMC, dar botezat la nivel intern Columbo, sistemul IT este accesat de pe tableta de catre inspectorii ITM, care pot astfel verifica pe teren toate datele legate de un anumit angajator si salariatii acestuia si sa inregistreze evidenta si actualizarea controalelor efectuate pentru combaterea muncii la negru.
  • Cum explica Inspectia Muncii de ce a fost nevoita sa cumpere servicii de mentenanta evolutiva pentru sistemul IT botezat Columbo, unde avea asigurate deja garantie si servicii de mentenanta corectiva pentru urmatorii 5 ani

Sistemul ‘Columbo’ a fost predat de Teamnet, dar nu este functional 100% pentru cetateni

Inspectia Muncii a atribuit prin licitatie, la sfarsitul lunii septembrie 2014, catre Teamnet International, un contract IT de aproape 34 milioane de lei (peste 7,7 milioane de euro), cu o perioada de implementare de 7 luni.

Denumit SIAMC, dar botezat la nivel intern Columbo, sistemul IT este accesat de pe tableta de catre inspectorii ITM, care pot astfel verifica pe teren toate datele legate de un anumit angajator si salariatii acestuia si sa inregistreze evidenta si actualizarea controalelor efectuate pentru combaterea muncii la negru.

  • „Activitatea noastra fiind specifica de control, inspectorii de munca in mare parte sunt pe teren in controale. 90% din acest sistem este in interiorul institutiei si nu este vizibil cetateanului. Este un sistem IT accesibil de pe calculatoarele inspectorilor din toata tara. Prin acest contract s-au achizitionat 1000 de tablete, cate o tableta pentru fiecare inspector, prin care ei vad informatii din REGES si alte sisteme IT cu care noi ne interconectam si se confrunta datele la locul desfasurarii activitatii”, a precizat pentru HotNews.ro un director din cadrul Inspectiei Muncii.

Datele din caietul de sarcini al licitatiei (vezi documentul atasat) arata ca sistemul SIAMC trebuie sa se interconecteze cu alte sisteme precum Registrul General de Evidenta a Salariatilor (n.a REGES/Revisal – si acesta implementat tot de catre Teamnet International), cu sistemul informatic al Registrului Comertului, cu sistemul ANAF, cu sistemul de evidenta a persoanelor DEPABD, cu sistemul de la Oficiul Roman pentru Imigrari, sistemul de la ANOFM, sistemul de la Casa Nationala de Pensii Publice si sistemul de la Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala.

Totusi, in Caietul de sarcini, erau mentionate o serie de servicii digitale pentru cetateni, care nu sunt inca disponibile. De fapt unde poate fi accesat aceste sistem IT?

Partea de front-office, pe care oricine o poate vedea este chiar noul site al Inspectiei Muncii – www.inspectiamuncii.ro, creat odata cu implementarea acestui sistem.

Potrivit contractului castigat de Teamnet, aici cetatenii ar fi trebuit sa poata inregistra si sa transmita online reclamatii catre Inspectoratul Teritorial de Munca in ceea ce priveste incalcarea de catre angajatori a prevederilor legislatiei muncii.

  • Functionalitatea nu a fost implementata inca. De ce?

„Deocamdata nu este pusa in functiune pentru ca trebuie corelata cu o alte actiuni la nivel intern la Inspectia Muncii. Pana la sfarsitul anului, site-ul va intra insa complet in functiune. Perioada de implementare era de 7 luni pentru ca potrivit axelor de finantare era termen pana la sfarsitul anului 2014. Intre timp termenul pentru axa din care s-a facut finantarea proiectului a fost prelungit pana la sfarsitul anului 2015 si am facut si noi automat prelungirile. Era oricum greu, daca nu imposibil de finalizat in doar 7 luni de facut tot sistemul, instruirile etc. Sistemul informatic a fost predat la cheie, dupa finalizarea tuturor procedurilor, in 8 septembrie 2015. Din acel moment am inceput sa-i dam drumul pe bucati, pentru ca din punct de vedere tehnic nu se poate sa-l pui pe tot in functiune deodata. Se fac actualizari, importari de date din alte sisteme IT atat interne, cat si externe”, a precizat oficialul Inspectiei Muncii.

  • De ce e nevoie sa cumperi mentenanta evolutiva daca ai deja garantie si mentenanta corectiva timp de 5 ani de la implementarea sistemului?

Cam aceasta este in linii mari povestea acestui sistem IT implementat de Teamnet, relatata de responsabili din Inspectia Muncii.

De ce cumpara insa Inspectia Muncii servicii de mentenanta evolutiva (pentru detalii vezi caietul de sarcini atasat) pentru acest sistem in conditiile in care sistemul beneficiaza de servicii de garantie si mentenanta corectiva din partea Teamnet pentru urmatorii 5 ani?

Dantes Nicolae Bratu, Inspector general de stat in cadrul Inspectiei Muncii, a precizat pentru HotNews.ro ca serviciile de mentenanta evolutiva erau prevazute in contractul de finantare si ca in baza acordului cadru semnat cu Ymens Teamnet se vor face plati in masura in care apar anumite schimbari legislative si de proces si in limita sumei de 2,2 milioane de euro.

  • „Inspectia Muncii a implementat in perioada 09.12.2013 – 08.09.2015 proiectul ‘Combaterea muncii la negru si sporirea securitatii muncii in Romania prin imbunatatiri de structura si proces in cadrul Inspectiei Muncii’, (..), in baza Contractului de finantare nr. 1195/321/06.12.2013. Componenta principala a proiectului a fost sistemul informatic  SIAMC, sistem informatic pentru care s-a derulat achizitia privind ‘Infrastructura hardware si software de baza, servicii de dezvoltare si implementare a sistemului informatic SIAMC propus prin proiect (analiza, proiectare, implementare, testare sistem informatic, inclusiv portal web, precum si instruirea personalului care va utiliza si administra sistemul informatic dezvoltat), respectiv servicii de consultanta in vederea realizarii analizei legislative si institutionale pentru identificarea oportunitatilor de imbunatatire a proceselor de lucru din cadrul IM’.
  • In urma atribuirii contractului, s-a realizat implementarea sistemului SIAMC, urmand ca, in conformitate cu prevederile contractului de finantare si ale ghidului solicitantului, sa se asigure functionarea permanenta a acestuia in perioada de post implementare, respectiv 5 ani dupa finalizarea implementarii proiectului.
  • Pana la data formularii prezentului raspuns, 25.11.2015, nu au fost inregistrate modificari legislative si de proces, achizitia acestor servicii de mentenanta fiind necesara ca urmare a obligatiilor Inspectiei Muncii ce-i incumba, conform contractului de finantare, in calitate de beneficiar, obligatii printre care  s-a numarat si incheierea unui acord cadru prin care sa asigure obligatoriu garantia extinsa/servicii de reparatii si mentenanta evolutiva a sistemului in perioada de post implementare, respectiv 5 ani dupa finalizarea implementarii proiectului. In masura in care vor interveni modificari legislative si/sau de proces pe durata acordului cadru (5 ani), in baza contractelor subsecvente se vor solicita prestatorului, pe baza de Note de comanda, prestarea/furnizarea serviciilor/produselor, numai in functie de necesitatile aparute pe durata acestui acord”, a declarat Dantes Nicolae Bratu, Inspector general de stat.    

Oficialii Teamnet contactati de HotNews.ro au precizat urmatoarele:

  • „Contractul de mentenanta evolutiva atribuit catre Ymens se refera la servicii pentru dezvoltarea unor functionalitati noi in vederea adaptarii sistemului la schimbari legislative sau de procedura ce pot surveni, versiuni noi de licente de la producatori, cat si extinderi de garantie sau servicii de reparatii pentru echipamente hardware (dupa expirarea perioadei de garantie acoperite  prin contractul dintre Inspectia Muncii si Teamnet International). Aceste servicii de mentenanta evolutiva vor putea fi achizitionate prin contracte subsecvente daca va exista o nevoie specifica, neacoperita de contractul initial.
  • Pe de alta parte, mentenanta corectiva asigurata prin contractul dintre Inspectia Muncii si Teamnet International se refera, similar unei garantii pentru un produs, la rezolvarea unor eventuale probleme la nivelul functionalitatilor existente ale aplicatiei si asigurarea garantiei echipamentelor hardware pe perioada prevazuta in contractul initial.
  • Eventualele contracte subsecvente vor intra in acordul cadru cu valoarea de 7,12 milioane lei (fara TVA), asadar, ele nereprezentand achizitii suplimentare acestei sume”, au precizat reprezentantii Teamnet International.

Mai trebuie amintit ca pentru acest contract de servicii de mentenanta evolutiva, Inspectia Muncii a primit doua oferte, prima fiind de la Ymens Teamnet (in asociere cu alte companii din grupul Teamnet, iar cea de-a doua din partea Romanian Soft Company. Aceasta din urma a fost declarata necastigatoare.

Teamnet a fost infiintata de deputatul si omul de afaceri Sebastian Ghita, ca parte a grupului de firme Asesoft. Ghita a anuntat in luna august a anului 2012 ca si-a vandut toate actiunile detinute la firmele de IT&C, inclusiv la Teamnet.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro