Au fost deschise ofertele depuse la licitația care va duce la eliminarea unor restricții de viteză pe linia ferată dintre București și Videle
CFR Infrastructură informează că a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ”Proiecte tip Quick Wins”, lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză între Chiajna și Grădinari, pe magistrala 100. Practic se vor face lucrări pe câțiva kilometri între București și Videle. Valoarea totală estimată a celor 4 loturi este de 88.4 milioane lei (fără TVA).
Între București și Videle, pe magistrala 100 București – Timișoara, sunt 51 km, iar cele mai rapide trenuri fac 46 minute, atingând pe scurte porțiuni 100 km/h. Acum două decenii călătoria dura 35 de minute cu cele mai rapide trenuri de atunci.
Între Chiajna și Grădinari sunt 17 km, iar trenurile care nu opresc fac 12-15 minute, iar cele care opresc fac între 21 și 24 de minute.
Ce spune CFR SA
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că joi, 21 iulie 2022, Sucursala Regională de Căi Ferate București a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ”Proiecte tip Quick Wins – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”, 16 loturi.
În cadrul procedurii, un singur agent economic – STRABAG SRL – a depus oferte pentru 4 loturi, de pe intervalul de stații Chiajna – Grădinari, aferent liniei 100 București – Craiova:
Lot 4 Chiajna – Grădinari, între km 11+000 – 13+500 (fir I+II)
Lot 5 Chiajna – Grădinari, între km 13+500-16+000 (fir I+II)
Lot 6 Chiajna – Grădinari, între km 18+500-21+000 (fir I+II)
Lot 7 Chiajna – Grădinari, între km 21+000-23+500 (fir I+II)
Valoarea totală estimată a celor 4 loturi este de 88.448.358,56 RON, fără TVA.
Finanțarea este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante.
Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță.
Menționăm faptul că, pentru celelalte 12 loturi, aferente intervalelor de stații București Nord – București Nord Post 5 (1 lot), Chiajna – Grădinari (2 lot), Grădinari – Vadu Lat (5 loturi) și Vadu Lat – Zăvestreni (4 loturi) pentru care nu au fost depuse oferte, SRCF București va organiza o nouă licitație publică.