AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: Costurile iesirii Greciei din zona euro: 1 trilion de dolari. Leonard Orban: Iesirea controlata a Greciei din zona euro va fi "pe masa" la Consiliul European din 23 mai
Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Costurile iesirii Greciei din zona euro: 1 trilion de dolari. Leonard Orban: Iesirea controlata a Greciei din zona euro va fi „pe masa” la Consiliul European din 23 mai
Scenariul unei iesiri controlate a Greciei din zona euro va fi luat in calcul pentru prima oara de catre Consiliul European la reuniunea informala din 23 mai, de la Bruxelles, a declarat joi ministrul roman al Afacerilor Europene, Leonard Orban. „Mesajul politic este ca Grecia trebuie tinuta in UE, dar pot sa confirm ca sunt tot mai multi oficiali din tarile UE care calculeaza si iau in considerare diferite scenarii referitoare la Grecia. Sunt tot mai multe opinii ca o iesire controlata a Greciei din zona euro trebuie luata in considerare”, a afirmat Leonard Orban. Cotidianul The Guardian a scris ca Guvernul britanic face deja pregatirile de urgenta pentru a face fata unui scenariu sumbru in care Grecia ar parasi zona euro, dupa ce guvernatorul Bancii Angliei a avertizat ca Europa „se dezmembreaza”. Rapoartele venite de la Atena care sugerau ca sume masive de bani sunt retrase din tara au intensificat ingrijorarea la Londra cu privire la impactul unei dezmembrari a zonei euro pe o economie a Marii Britanii care se afla blocata intr-o dubla recesiune. Unele estimari indica faptul ca, in cazul in care Grecia ar parasi zona euro brusc, acest lucru ar costa economia Europei aproximativ 1 trilion de dolari, adica 5% din productia zonei. Daca iesirea ar fi controlata, zona euro ar pierde 2% din PIB-ul regiunii, adica aproximativ 300 de miliarde de dolari.
Dacia a anuntat numele celor doua noi modele pe care le va lansa in 2012: Dokker si Dokker VAN
Dacia a anuntat ieri numele celor doua noi modele pe care le va lansa in 2012, un vehicul de persoane si unul comercial. Acestea vor purta numele de Dokker, respectiv Dokker VAN, urmand a fi aduse in Romania in al doilea semestru al anului. Cele doua vor fi construite, ca si Dacia Lodgy, la uzina din Maroc. Numele Dokker este derivat din cuvantul „dockworker” din limba engleza, cu referire la muncitorii care asigura incarcarea si descarcarea navelor intr-un port. „Dacia prezinta doua noi modele care se vor alatura in acest an familiei sale: Dokker, un vehicul polivalent, si Dokker VAN, o furgoneta functionala”, se precizeaza in comunicatul companiei. „Dokker este un vehicul cu cinci locuri, practic si polivalent, disponibil cu una sau doua usi laterale culisante. Dispunand de un portbagaj generos si oferind o modularitate intuitiva, Dacia Dokker este perfect adaptata clientilor care isi doresc un vehicul cu posibilitati multiple de utilizare, care sa asigure atat o calatorie in conditii de confort pentru 5 adulti, cat si transportul, la nevoie, al unor obiecte voluminoase”, a anuntat Dacia. Versiunea utilitara, Dokker VAN, este conceput sa raspunda asteptarilor unei clientele alcatuite cu precadere din intreprinzatori si societati comerciale. Lansarea celor doua noi modele in Romania este prevazuta in semestrul al doilea al acestui an, au mai precizat reprezentantii companiei.
Google prezinta una dintre cele mai importante schimbari din istoria motorului de cautare
Google a anuntat lansarea unei aplicatii prin care spera ca motorul de cautare va deveni mai intuitiv si va putea face diferenta intre sensurile unui anumit cuvant. In dreapta va aparea o caseta numita Knowledge Graph, in care vor fi afisate pe scurt informatii esentiale despre personalitati, locuri sau lucruri. In acest fel, userul isi va putea face o idee despre termenul cautat, inca din pagina Google. Compania spune ca este un pas important catre dezvoltarea unei cautari semantice, una care va incerca sa dea ca rezultat cat mai multe raspunsuri precise la intrebarile puse de utilizatori, si nu doar liste de link-uri. Pentru moment, aplicatia este disponibila doar pentru utilizatorii din Statele Unite, insa in urmatoarele zile urmeaza sa se generalizeze si va fi disponibila si pe smartphone si tableta. Google considera ca Graficul de Cunostinte nu este un simplu catalog de obiecte, ci pasul spre „urmatoarea generatie de cautare online”.