Business report: E oficial: cazinoul Constanţa va fi în sfârşit reabilitat. Azi s-a semnat contractul; Volkswagen va lansa 34 de modele noi sau versiuni noi, în 2020, la nivel global; Statul ungar preia clinici de fertilizare in vitro pentru a spori natalitatea
Statul ungar preia clinici de fertilizare in vitro pentru a spori natalitatea. Guvernul ungar a preluat șase clinici private de fertilizare in vitro și a sporit finanțarea pentru a face tratamentele accesibile pentru tot mai multe cupluri, în cadrul unui program de oprire a declinului numeric al populației, a anunțat executivul de la Budapesta, relatează agenția Reuters. Premierul Viktor Orban a făcut o prioritate din sporirea natalității și a acordat stimulente menite să încurajeze cuplurile să facă mai mulți copii, precum scutiri de taxe sau împrumuturi subvenționate, astfel încât pe termen lung Ungaria să nu ajungă să-și acopere deficitul de forță de muncă prin imigrație, scrie Profit.ro.
E oficial: cazinoul Constanţa va fi în sfârşit reabilitat. Azi s-a semnat contractul. Compania Naţională de Investiţii (CNI) a semnat vineri contractul pentru reabilitarea cazinoului Constanţa, monument istoric cu o poveste de peste 100 de ani. După întârzierile cauzate de contestaţii, Aedificia Carpaţi va începe lucrările care au ca termen de finalizare anul 2022. Reprezentanţii CNI spun că vor urmări îndeaproape acest proiect și împreună cu antreprenorul, Aedificia Carpati, „va reda strălucirea acestei bijuterii a stilului Art Nouveau”. După restaurare, Cazinoul Constanţa va putea redeveni un centru cultural şi de divertisment de anvergură internaţională, care va putea găzdui evenimente culturale, simpozioane, expoziţii, beneficiind de o sală multifuncţională de 200 de locuri şi de o sală de festivităţi cu o capacitate de 150 de locuri, relatează Economica.net.
Avansul PIB din 2018, recalculat de la 4,1% la 4,4%: Baza majorată va afecta rezultatul pentru 2019. Rezultatul economiei pe anul 2018 a fost ajustat în plus cu peste opt miliarde de lei în termeni nominali, de la 944,22 miliarde lei în varianta provizorie până la 952,39 miliarde lei în varianta semidefinitivă. Totodată, deflatorul utilizat pentru comparabilitate cu perioada de bază a fost recalculat în plus cu patru zecimi de procent (mai clar, prețurile din economie s-au majorat cu 6,3% și nu cu 5,9%). Astfel, INS a majorat PIB-ul consemnat oficial cu 0,9% iar rezultatul de creştere economică de la 4,1% în varianta provizorie la 4,4% în cea semidefinitivă. Ceea ce modifică în sus rezultatul economic pe 2018 dar va avea un efect invers pentru PIB-ul care urmează a fi calculat pentru anul 2019, prin majorarea bazei de raportare, notează Curs de Guvernare.
Volkswagen va lansa 34 de modele noi sau versiuni noi, în 2020, la nivel global. Marca Volkswagen pregătește 34 de noi modele pentru anul 2020, în care sunt incluse și variante derivate din modelele existente, potrivit unui anunț al companiei. Lansările includ mai multe automobile electrice sau electrificate. Vedeta lansărilor va fi ID3, care va intra în showroom-uri cu versiunea de serie în vara lui 2020, după ce a fost deja vândută ediția limitată 1st Edition. ID.4, anunțat ca primul SUV al mărcii, va fi următorul model de serie electric, derivat din ID Next. În total, VW spune că va lansa 12 SUV-uri și opt mașini electrice sau hibrid. Potrivit informațiilor anunțate de reprezentanții mărcii, VW a ajuns la o pondere a SUV-urilor în vânzările proprii la 42% în SUA și 37% în Europa, arată Profit.ro.
România, în spațiu: Avem cotizații neplătite de aproape 100 de milioane de euro pe trei ani la Agenția Spațială Europeană. Agenția Spațială Română acuză “o incapabilitate guvernamentală” care a dus la această situație, iar șeful agenției spune că a făcut nenumărate memorii pentru soluționare. România nu și-a plătit în ultimii trei ani cotizația la Agenția Spațială Europeană (ESA), acumulându-se datorii 94,6 milioane de euro. Cu toate acestea, ESA a acordat în continuare proiecte și licitații industriei românești de profil, potrivit documentului. Din cauză că România nu a plătit contribuția, ESA s-a împrumutat la bancă în vederea continuării programelor la care participă industria românească, relatează Libertatea.
Invazia chineză în Germania. Asiaticii cumpără cea mai mare putere a UE bucată cu bucată și îngrijorează Berlinul. Germania monitorizează cu atenţie evoluţia de la Daimler, după ce o a doua companie chineză a decis să-şi majoreze participaţia deţinută la producătorul german de maşini de lux, a declarat un oficial al Ministerului Economiei de la Berlin. Duminică, Reuters anunţa că firma de stat BAIC, principalul partener al Daimler în societatea mixtă din China, a demarat un plan ce vizează dublarea participaţiei sale deţinute la grupul german, după ce, în iulie, a achiziţionat 5% din Daimler. Încă din 2015, BAIC a indicat că este interesat de achiziţionarea unei participaţii la Daimler şi şi-a extins eforturile după ce Li Shufu, preşedintele producătorului auto rival chinez Zhejiang Geely Holding Group, a cumpărat 9,69% din Daimler, în 2018, devenind cel mai mare acţionar al grupului german, arată inCont.ro.
Surpriză pentru elevi începând cu 2020. Se va introduce o nouă materie obligatorie după ce prima şcoală din România, Complexul Educaţional Laude-Reut a semnat un Acord de parteneriat împreună cu Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) şi Federaţia Patronală de Petrol şi Gaze (FPPG). Acest demers, face parte dintr-un proiect amplu al CONAF şi FPPG agreat cu Ministerul Educaţiei Naţionale, prin care începând cu 2020, se vor introduce, ca materie opţională, orele de antreprenoriat în şcolile de stat. Demersul Complexului Educaţional Laude-Reut reprezintă prima măsură concretă promovată de mediul privat prin care se susţine dezvoltarea competenţelor antreprenoriale în rândul tinerilor prin modalităţi noi şi creative de predare şi învăţare începând din şcoala gimnazială şi continuând cu învăţământul superior, se anunță într-un comunicat de presă al CONAF, scrie Capital.ro.