FOTOGALERIE Mai multe bulevarde din Bucuresti sunt pline de gropi desi Primaria Capitalei plateste 347 milioane de euro unor firme de constructii pentru intretinerea strazilor. Vezi ce artere trebuie evitate de soferi
Mai multe bulevarde din Bucuresti sunt pline de gropi desi Primaria Capitalei plateste circa 347 milioane de euro unor firme de constructii pentru intretinerea strazilor din oras. Bd. Vasile Milea, bd. Timisoara, Soseaua Pantelimon, bd. Liviu Rebreanu, portiuni din Soseaua Mihai Bravu, bd. Regina Maria, bd. Beijing sunt cateva dintre arterele pe care reporterul HotNews.ro a fost si care sunt un adevarat calvar pentru soferi.
- Daca pe strada ta sau in drum spre serviciu treci pe artere pline de gropi sau neasfaltate, te rugam sa ne trimiti imagini folosind formularul de la finalul articolului.
Bd. Vasile Milea: Portiunea cuprinsa intre intersectia cu bd. Timisoara si Drumul Taberei arata ca dupa bombardament, pe o portiune de circa 100 de metri fiind pe putin zece gropi. Artera este in intretinerea Primariei Capitalei.
Gropi Bd. Vasile Milea
Bd. Timisoara: Pe ambele sensuri ale bulevardului rasare din cand in cand cate o groapa. Zona din fata mall-ului AFI este cea mai afectata desi municipalitatea a asfaltat o parte din gropile aparute imediat dupa primele ninsori.
Soseaua Pantelimon: Aceasta artera este un cosmar pentru soferi, fiind imposibil sa mergi cativa zeci de metri fara a calca intr-o groapa sau peste o gura de canal neadusa la cota drumului. Lucrarire de modernizare ale arterei trebuiau sa inceapa inca de anul trecut, dupa cum au anuntat reprezentantii municipalitatii, insa acest lucru nu s-a intamplat. Mai mult, licitatia pentru alegerea constructorului pentru modernizarea Soselelor Pantelimon si Iancului a fost facuta inca din primavara anului 2011, castigator fiind consortiul Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect. Valoarea contractului este de circa 310 milioane lei/ 70 milioane de euro. Vezi aici cum vrea sa modernizeze Primaria Capitalei Soeaua Pantelimon.
Colaj Gropi Soseaua Pantelimon
Soseaua Mihai Bravu intersectie cu Splaiul Unirii: Gropile s-au format la imbinarea strazii cu linia de tramvai, pe sesnul spre Dristor, pe portiunea pe care circulatia a fost deviata pentru lucrarile la Pasajul suprateran Mihai Bravu-Splaiul Unirii. Circulatia se desfasoara cu dificultate din cauza gropilor mai ales cand carosabilul este alunecos, fiind foarte dificila franarea. Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii au inceput pe 17 ianuarie 2011, contractul de executie a lucrarilor fiind atribuit firmei Romstrade contra sumei de 97 milioane lei fara TVA. Pasajul ar fi trebuit terminat in 12 luni, adica in primavara anului 2012. Ultimul termen avansat de municipalitate pentru terminarea lucrarilor a fost octombrie 2012, insa nici acest termen nu a fost respectat. In decembrie 2012, municipalitatea a reziliat constractul cu constructorul deoarece acesta a intrat in insolventa. Primaria Capitalei va face o noua licitatie pentru continuarea lucrarilor la pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii, lucrarile urmand sa reinceapa la vara, a declarat pentru HotNews.ro primarul general, Sorin Oprescu.
Gropi intersectia Sos. Mihai Bravu cu Splaiul Unirii
Bd. Liviu Rebreanu: Artera se afla in lucrari de modernizare inca din 2011 si s-a umplut de gropi deoarece carosabilul a fost decopertat si a ramas asa pe timpul iernii. Constructorul desemnat pentru efectuarea lucrarilor este asocierea Euro Construct – PACO, valoarea contractului fiind de circa 17 milioane de euro. Termenul de finalizare al lucrarii este noiembrie 2013.
Colaj gropi bd. Liviu Rebreanu
Intr-o scurta plimbare prin oras, reporterul HotNews.ro a mai descoperit gropi pe bd. Regina Maria, bd. Beijing, pe str. Maria Rosetti, pe Calea Calarasilor si in Piata Unirii.
Cine ar trebui sa astupe gropile din asfalt
Toate strazile mentionate in articol se afla in administrarea Primariei Capitalei, iar institutia a incheiat in 2011 sase contracte de intretinere anuala a strazilor cu 11 firme. Aceste firme, timp de patru ani, trebuie sa schimbe bordurile bordurile deteriorate, sa astupe gropile si renoveze covorul asfaltic. Valoarea totala estimata a contractelor incheiate cu cele 11 companii, pentru perioada 2011 -2014, este de 1,46 miliarde lei fara TVA (aproximativ 347 milioane euro). Potrivit site-ului public de licitatii, banii au fost impartiti astfel:
Pachet 1- Asocierea TEHNOLOGICA RADION & PROCONS XXI, lider TEHNOLOGICA RADION. Valoarea contractului: 281.897.426 lei fara TVA.
Pachet 2 – Asocierea EUROCONSTRUCT TRADING 98 & RCV GLOBAL GROUP & SWIETELSKI CONSTRUCTII FEROVIARE & PROCONS XXI SRL, lider Euroconstruct Trading 98. Valoarea contractului – 270.764.895 lei fara TVA.
Pachet 3 – Asocierea DELTA ACM 93 & EUROVIA CONSTRUCT INTERNATIONAL & DRUM CONCEPT & GLOBAL SERVICE PROIECT. Valoarea contractului 194.818.968 lei fara TVA.
Pachet 4 – Asocierea STRACO GRUP & STRABAG. Valoarea contractului: 194.444.394 lei fara TVA.
Pachet 5 – Asocierea EURO CONSTRUCT TRADING 98 & RCV GLOBAL GROUP & SWIETELSKI CONSTRUCTII FEROVIARE & PROCONS XXI – lider EURO CONSTRUCT TRADING 98. Valoarea contractului: 229.977.934 lei fara TVA.
Pachet 6 – Asocierea TEHNOLOGICA RADION & PROCONS XXI, lider TEHNOLOGICA RADION . Valoarea contractului: 235.005.612 lei fara TVA.