GDPR a perturbat achizițiile automatizate de publicitate online în Europa
Intrarea în vigoare a regulamentului GDPR pe 25 mai a afectat puternic achizițiile automatizate de publicitate online, volumele scăzând uneori cu zeci de procente, scrie Digiday.com. Vendorii de publicitate nu au reușit să-și informeze suficient clienții că va scădea consumul de publicitate automatizată și din cauză că mai multe publicații din SUA au blocat site-urile în Europa, fiindcă nu sunt în măsură să respecte toate regulile GDPR.
Google și-a avertizat partenerii că, până când va modifica platforma de advertising, astfel încât să se conformeze noilor reguli, vor fi disfuncționalități la unele campanii europene. Un publisher, citat de Digiday.com, spune că este de așteptat ca volumele de publicitate, dar și veniturile, să scadă simțitor.
Scăderile vin și din faptul că publicații mari, precum Los Angeles Times și Chicago Tribune, nu mai sunt accesibile europenilor, iar USA Today și-a menținut site-ul vizibil, dar fără reclame.
Mulți actori din injdustrie arată cu degetul către Google, spunând că gigantul american nu a comunicat destul faptul că vor fi probleme în special fiindcă Google nu putea verifica dacă toți partenerii respectă regulile GDPR. Unele agenții spun că au foat alertate abia pe 24 mai că vor fi probleme, iar altele spun că Google a comunicat insuficient.
Unul dintre plătitorii pentru publicitate spune că mesajul de la Google a venit prea târziu și nu a mai fost timp pentru schimbarea tacticilor de achiziție a publicității. Un purtător de cuvânt de la Googlew spune că se lucrează cu partenerii pentru găsirea unei soluții de micșorare a disfuncționalităților și că finalizarea integrării în noul cadru IAB se va întâmpla curând.