Sari direct la conținut

In doar doua zile de « Brand Works »* cuvantul “brand” a fost folosit de 62.387 de ori

HotNews.ro

Nu neaparat de cei care au unul. Mai atenti la cuvinte, invitatii straini ai seminarului nu au reusit sa sara de « 156 » de utilizari ale « brand »-ului in speech-urile lor. Ce vreau sa spun ? Ca ne-am obisnuit sa abuzam de un cuvant care da bine in cuvantarile de marketing dar care nu prea are legatura cu marketingul romanesc. Inca.

Pentru marketingul romanesc dictionarul are cuvintele « produs » si « marca ». La brand, atat la propriu cat si la figurat, putem visa dar nu putem spune ca il avem in buzunar.

Cam asta a fost concluzia noastra dupa seminarul « BrandWorks » organizat de Headvertising, Grapefruit si revista Biz. Aceasta fiind si intentia organizatorilor : sa lase bla-bla-ul teoriei la o parte si sa puna lanterna experientei invitatilor straini pe noi, ca sa ne lumineze in privinta brandului si a modului in care se construieste unul.

Chiar, cum se construieste un brand? Cu timp, ti-ar spune Jack Supple, presedinte si managing partner la Carmichael Lynch, care de 25 de ani lucreaza pentru Harley Davidson -un brand atit de puternic incit i-a facut pe oameni sa-si tatueze numele lui pe trup.

Cu mult curaj, ar spune designerul Chris Holt, autorul celebrelor „cozi pictate” ale avioanelor British Airways si al intregii identitati a companiei, atat de controversata la vremea respectiva.

Cu viziune ar spune Bill Davenport, presedinte si membru fondator al Wieden & Kennedy Entertainment. Cu fler, ar spune Russell Davies, director de planning Wieden & Kennedy Londra**, adica agentia care a construit si continua sa puna noi etaje, gresie si termopane la brand-ul Nike.

Cu agentia de publicitate, spune Serban Alexandrescu, creative director la Headvertising, prea tanar sa fi avut timp sa vada vreun brand romanesc in adevaratul sens al cuvantului, prea experimentat pe piata noastra ca sa nu fi ajuns la concluzia ca fara agentia care sa stie zidarie, clientul ramine cu caramizile oferite de firmele de branding in curte.

Cu caramizi temeinic arse in cuptoare, ar spune doamna Marion Maruhn de la Interbrands. Si cu un arhitect responsabil, ar adauga domnii Liute si Ursache de la Grapefruit, vorbind din punctul de vedere al firmelor de consultanta de brand.

Cu bani, am mai zice noi, ca sa gasim o scuza clientilor romani care nu au timp, curaj si viziune sa construiasca marci, ce sa mai spunem de branduri.

Si cu simtul realitatii. Pentru ca atita timp cit tu crezi ca ai un brand, nu te vei mai chinui sa iti construiesti unul. Poate pentru ca esti prea ocupat sa rostesti de 62. 231 de ori cuvantul « brand ».

*eveniment organizat in 17 si 18 noiembrie la hotelul Hilton din Bucuresti

** www.russelldavies.com – vezi „bucharest”

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro