Sari direct la conținut

Legătura feroviară dintre Brașov și aeroportul de la Ghimbav ar putea costa 300 milioane euro. Care este traseul propus

HotNews.ro
Terminalul aeroportului Ghimbav, Foto: Aeroportul Internațional Brașov/Facebook
Terminalul aeroportului Ghimbav, Foto: Aeroportul Internațional Brașov/Facebook

Consultantul care lucrează la documentația tehnică pentru calea ferată Brașov – Aeroport a făcut primele măsurători în teren. Investiția, estimată în total la 300 milioane de euro, ar trebui să fie finanțată prin Planul Național de Relansare și Reziliență. În cadrul SF-ului sunt analizate două variante de traseu. De comun acord cu Consiliul Judeţean a fost agreată linia de cale ferată dezvoltată pe ruta Braşov – Bartolomeu – Ghimbav, din care la ieşirea din staţia Ghimbav se va desprinde pe un traseu nou de aproximativ 2,5 km, până în dreptul aerogării, scrie publicația Bună Ziua Brașov.

În acest sens, la începutul lunii martie 2021 au fost efectuate măsurători topografice în incinta şi în imediata apropiere a Aeroportului. Linia de racord va avea accesibilitate directă în aeroport și dinspre Făgăraș, oferind astfel posibilitatea de conectivitate la aeroport și a pasagerilor din zona Sibiu și Țara Făgărașului.

Studiul de fezabilitate include într-o fază ulterioară dublarea şi electrificarea acestei linii, precum şi realizarea conexiunii feroviare a Aeroportului cu Magistrala 300, în zona staţiei Bod. Costurile exacte ale acestor investiţii vor rezulta în urma finalizării studiului, însă estimările merg spre 300 de milioane de euro. Gara Ghimbav este la 9 km de Brașov, iar gara Bod este la 12 km.

Costurile sunt ridicate și pentru că se vrea ca legătura să fie importantă și pentru transportul de marfă, iar la Feldioara există un plan de dezvoltare a unui centru intermodal.

”Pe lângă faptul că vom avea un terminal care permite un trafic de 1,2 milioane de pasageri pe an, ne propunem ca judeţul Braşov să devină şi din punct de vedere logistic un important centru de cargo la nivel naţional. Din acest punct de vedere, legătura feroviară reprezintă o etapă obligatorie în viabilizarea Aeroportului pentru transportul de mărfuri, iar conectarea acestuia de magistrala feroviară 300, în zona localităţii Bod, va putea conduce, în perspectivă, la dezvoltarea unui centru intermodal în zona Feldioara”, a spus Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov.

Reamintim că lucrările au avansat la aeroportul de la Ghimbav care ar putea fi deschis la final de 2021 sau în 2022. Recent a fost finalizată construcția terminalului de pasageri.

La începutul anului 2020, Divizia Investiţii din cadrul Sucursalei Regionale CFR Braşov a anunţat că studiul de prefezabilitate şi cel de fezabilitate pentru linia de cale ferată spre Aeroportul de la Ghimbav sunt cuprinse în lista obiectivelor de investiţii finanţate din surse proprii, solicitând Consiliului Judeţean Braşov documentaţii care să facă referire la această investiţie sau în care să fie evidenţiată realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul, astfel încât să se treacă direct la întocmirea studiului de fezabilitate, având în vedere că necesitatea şi oportunitatea investiţiei sunt evidente.

După o tentativă de achiziţie eşuată, în toamna anului 2020 Regionala CFR Braşov a atribuit contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate (SF) privind conexiunea feroviară a Aeroportului, document care în prezent se află în etapa de elaborare. Totodată, Regionala CFR Braşov a primit aviz favorabil de la Primăria Braşov şi de la Primăria Ghimbav pentru realizarea acestei investiţii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro