Sari direct la conținut

Mașini electrice: Lipsa punctelor de încărcare la domiciliu, un obstacol major

HotNews.ro
Mașini electrice, Foto: © Virojt Changyencham | Dreamstime.com
Mașini electrice, Foto: © Virojt Changyencham | Dreamstime.com

8.383 de blocuri din Franța erau dotate cu puncte de încărcare pentru mașinile electrice în primul trimestru al anului 2024, ceea ce reprezintă doar 3,11% din blocurile de locuințe, potrivit unui nou barometru publicat joi de Asociația Națională pentru Dezvoltarea Mobilității Electrice (Avere), citat de AFP.

Această lipsă de puncte de încărcare private în blocurile de locuințe rămâne un obstacol major în calea electrificării automobilelor, o componentă esențială în decarbonizarea transporturilor. În general, șoferii preferă să își încarce vehiculele la domiciliu unde costă mult mai puțin decât la punctele de încărcare publice.

Cu toate acestea, numărul clădirilor conectate va crește puternic în următoarele luni, datorită subvențiilor: 28 673 de clădiri noi au aprobat instalarea unei infrastructuri (+6,4%). În cele din urmă, acest număr va reprezenta 10,6% din blocurile de apartamente.

Programul public Advenir subvenționează aceste infrastructuri până la 50% din costuri, fără taxe, în limita a 8.000 de euro.

Aceste subvenții sunt acum deschise proprietarilor de locuințe sociale și proprietarilor de clădiri, a declarat Avere într-o conferință de presă.

Este destul de ușor să instalați un punct de încărcare la domiciliu, dacă aveți o casă, doar prin conectarea la contor.

În blocurile de locuințe (247.000 de blocuri au mai mult de 5 locuri de parcare în Franța), acest lucru durează mai mult. Fiecare automobilist, fie că este proprietar sau chiriaș, poate cere instalarea unui punct de încărcare, pe cheltuiala sa. Cu toate acestea, consiliul poate opta, de asemenea, pentru puncte de încărcare comune sau pentru o infrastructură colectivă.

Enedis, operatorul rețelei de electricitate, poate extinde rețeaua (cabluri, contoare) în subsoluri. Punctele de încărcare sunt apoi conectate în funcție de nevoile rezidenților.

O serie de operatori privați se oferă, de asemenea, să se ocupe de acest proces, în schimbul plății unei taxe lunare și al reîncărcării de către automobiliștii care le utilizează.​ (foto: © Virojt Changyencham | Dreamstime.com)

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro