Sari direct la conținut

Nou regulament de publicitate în Sectorul 6: Magazinele și firmele trebuie să renunțe la reclamele țipătoare de pe fațade și vitrine

HotNews.ro
Reclama tipătoare în Sectorul 6, Foto: Primaria Sectorului 6
Reclama tipătoare în Sectorul 6, Foto: Primaria Sectorului 6

​Magazinele și firmele din Sectorul 6 trebuie să renunțe la reclamele țipătoare de pe fațade și vitrine, potrivit Ghidului pentru publicitate, reclamă și afișaj, aprobat marți de Consiliul local Sector 6. Agenții comerciali trebuie să se conformeze până la finalul anului. Primarul Ciprian Ciucu spune că în felul acesta se va îmbunătăți aspectul Sectorului.

Avem nevoie de un oraș echilibrat visual. Recomand preluarea ghidului în tot Bucureștiul și în alte orașe.

„Prin acest nou regulament ne-am propus să dăm un aspect mai plăcut părții de vest a orașului nostru și vom lupta cu: 1. Dimensiunile exagerate; 2. Excesul de informații; 3. Grafica neglijentă. Astfel, expertul în design și grafică Bogdan Dumitrache ne-a propus niște reguli de bun simț pe care le vom implementa de acum înainte, gradual. Tot ce vine la autorizare în Sectorul 6 va trebui să respecte aceste reguli. Agenții comerciali care au magazine, restaurante, farmacii, shaormerii etc. au suficient timp, până la finalul anului, să se conformeze. Avem nevoie de un oraș echilibrat vizual”, a declarat primarul Ciprian Ciucu.

Ce stabilește regulamentul

Regulamentul stabilește atât condițiile tehnice de amplasare a firmelor, cât și designul acestora, mărimea, culorile folosite, forma literelor. Iată câteva exemple:

  • Inscripționarea pe vitrină nu poate ocupa mai mult de 25% din suprafața vitrinei. Inscripționarea se face cu autocolant alb pentru: afișarea orarului, denumire, promoții temporare.
  • Firmele publicitare trebuie să aibă doar un element grafic mare (denumirea) și unul sau mai multe elemente grafice mici (slogan, contact…).
  • Culoarea. Se impune folosirea culorii alb pentru text, în combinație cu culoarea de brand pentru fundal. Opțional, o culoare secundară pentru accente.
  • Textul și fontul. Se acceptă maximum două tipuri de literă (fonturi), dar nu combinate în același cuvânt. Nu se acceptă fonturi deformate, litere scrise cu majusculă, care sunt greu de citit.
  • Panourile publicitare tip ecran TV nu vor conține culori și forme specifice semnalizării rutiere, nu pot fi dotate cu echipamente audio, iar pe timpul nopții trebuie să-și reducă intensitatea luminoasă cu 35%.
  • Sistemele publicitare amplasate pe terasele imobilelor vor avea maximum 3 metri (dacă fațada construcției suport e mai mică de 15 metri), respectiv vor fi de maximum 1/5 din înălțimea fațadei, dar nu mai mult de 6 metri (în cazul construcțiilor mai înalte de 15 metri).

Întregul regulament poate fi consultat aici.

Ghidul de publicitate comercială, aici.

Primarul Ciprian Ciucu spune că și-ar dori ca acest regulament de publicitate din Sectorul 6 să fie extins la nivelul întregului oraș, pentru a avea unitate. „Recomand preluarea ghidului în tot Bucureștiul și în alte orașe. N-am nicio problemă ca bunele practici să fie preluate”, a mai spus Ciucu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro