Sari direct la conținut

Presedintele Basescu a trimis Parlamentului spre ratificare Acordul de Sprijin pentru gazoductul Nabucco

HotNews.ro

Presedintele Traian Basescu a semnat, marti, Decretul pentru supunerea spre ratificare Parlamentului a Acordului de Sprijin al Proiectului intre Romania si Nabucco Gas Pipeline International GMBH si Nabucco Gas Pipeline Romania S.R.L. privind sistemul de conducte Nabucco, semnat la Kayseri, la 8 iunie 2011, informeaza Administratia Prezidentiala.

Potrivit Mediafax, acordurile de sprijin in proiectul gazoductului Nabucco au fost semnate de companiile subsidiare Nabucco si ministerele implicate din cele cinci tari de tranzit – Austria, Bulgaria, Ungaria, Romania si Turcia, in cadrul unui eveniment oficial din Kayseri,Turcia, pe 8 iunie anul trecut.

„Acordurile de sprijin al proiectului reprezinta un pas semnificativ in etapa avansata de dezvoltare a Gazoductului Nabucco. Impreuna cu Acordul Interguvernamental, aceste acorduri sunt cerinte necesare pentru finantarea cu succes a proiectului”, a declarat atunci directorul general al Nabucco Pipeline International GmbH, Reinhard Mitschek.

Principalele elemente ale acordurilor de sprijin al proiectului sunt:

  • anuntarea unui regim reglementat de tranzit avantajos, aflat sub incidenta legilor energiei din UE si Turcia;
  • protejarea Gazoductului Nabucco fata de potentiale schimbari legislative discriminatorii;
  • sprijin pentru actiuni legislative si administrative necesare implementarii proiectului.

Aceste acorduri reprezinta, de asemenea, si angajamentul fiecarui guvern in sprijinirea proiectului. Totodata, acordurile de sprijin al proiectului se bazeaza pe legislatia actuala si protejeaza proiectul Nabucco de legi noi, care ar putea avea un impact negativ, mai spun oficialii Nabucco Pipeline International GmbH.

Prin proiect, Ministerul Economiei este desemnat drept organism responsabil pentru facilitarea fluxului de informatii dintre Compania Internationala Nabucco si autoritatile romane implicate in solutionarea aspectelor legate de implementarea gazoductului, informeaza Agerpres.

„Nabucco este un sistem de conducta cu puncte multiple de intrare si iesire, care transporta gaze catre statele de tranzit in functie de cerintele pietei. De asemenea, Nabucco este proiectat pentru a transporta gazele naturale disponibile pe traseul conductei. Este responsabilitatea celor care fac tranzactiile sa decida de unde sa cumpere si unde sa vanda gazul. Conducta Nabucco va face posibile astfel de tranzactii”, a spus Christian Dolezal pentru HotNews, fiind intrebat daca actionarii Nabucco iau in calcul posibilitatea transportului gazelor extrase din Marea Neagra.

Nabucco Vest a fost selectata in luna iunie drept ruta central europeana de livrare a gazului din zacamantul de gaze Shah Deniz II din Azerbaidjan. Daca proiectul va fi realizat, Romania isi va diversifica sursele de aprovizionare cu gaze naturale si va scapa de dependenta de importurile din Rusia. Conducta de gaze va avea o lungime de 1.300 km, din care 470 kilometri pe teritoriul Romaniei. Proiectul are punctul de plecare in Bulgaria si urmeaza sa primeasca gazul azer via proiectul TANAP (Turcia – Azerbaidjan).

Nabucco Vest este o conducta de gaze cu diametrul de 122 cm si o lungime de 1.300 km care traverseaza Bulgaria, Romania, Ungaria si Austria, avand o capacitate tehnica de pana la 23 mmc. Circa 470 kilometri vor fi pe teritoriul Romaniei.

Conducta de gaze va transporta gaze din apropierea granitei turco-bulgare prin Bulgaria, Romania si Ungaria in Austria, cu statii de preluare in fiecare tara de tranzit.

Nabucco Vest reprezinta un concept revizuit al proiectului Nabucco.

Proiectul original al conductei Nabucco era prevazut cu o capacitate de transport a 31 de miliarde de metri cubi pe an si se intindea din Georgia pana in Austria, traversand Turcia, Bulgaria, Romania si Ungaria. Costul total al gazoductului era estimat la 8 miliarde de euro.

Actionarii Nabucco sunt: OMV (Austria), FGSZ (Ungaria), Transgaz (Romania), Bulgarian Energy Holding (Bulgaria), Botas (Turcia) si RWE (Germania).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro