Sari direct la conținut

​Prima zi de funcționare a noului Sistem Electronic de Achiziții Publice: Peste 8.500 de utilizatori autentificați, peste 500 de cumpărări directe inițiate și 3 plăți online

HotNews.ro

​​8.596 de utilizatori s-au autentificat ieri, în prima zi de lansare în producție a noii aplicații a Sistemului Electronic de Achiziții Publice, numită SICAP, fiind inițiate 501 cumpărări directe și efectuându-se 3 plăți online, a anunțat astăzi Ministerul Comunicațiilor. Atenție! Nicio procedură de achiziție publică nu se mai poate face prin SEAP – vechea aplicație, însă datele istorice nu au fost preluate încă în noua aplicație SICAP, prin care se efectuează de acum orice procedură. Migrarea datelor între cele sisteme ar urma să se facă în câteva luni.

  • „Plata online este un serviciu oferit de noua aplicație – SICAP. Ce plăți se pot face? Autoritățile contractante nu plătesc nimic pentru ca sunt de stat, dar ofertanții pot să-și cumpere poziții de catalog pentru produsele și serviciile pe care vor să le vândă prin intermediul SICAP. Datele istorice nu sunt preluate în prezent in SICAP, ci doar noile proceduri. Faptul că acum in SEAP (n.a vechea aplicație) sunt afișate noi anunțuri de licitație este pentru că respectivele proceduri au fost lansate săptămâna trecută și erau în procedura de aprobare de către ANAP. Fiind aprobate, acestea au fost afișate în SEAP, dar sunt proceduri demarate anterior. În prezent, nu se mai inițiază nicio procedură prin SEAP, ci numai prin SICAP”, a declarat marți pentru HotNews.ro Liviu Stoica, președintele AADR, agenția care gestionează acest sistem IT.

Într-un comunicat de presă transmis marți, 3 aprilie,Ministerul Comunicațiilor precizează„implementarea Sistemului Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfășurare al achizițiilor publice – SICAP „a avut ca fundament faptul că vechiul Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) a ajuns la un grad de utilizare care nu mai era în concordanţă cu propria capacitate tehnologică. De asemenea, s-a ţinut cont şi de faptul că au trecut zece ani de când aplicația SEAP a fost dată în funcţiune, perioadă în care au avut loc nenumărate modificări ce au ajuns cu mult peste capacitatea admisă prin proiectarea vechii platforme.”

Ministerul mai spune că „interfaţa, ergonomia, flexibilitatea vechii aplicaţii SEAP sunt rămase mult în urmă faţă de cerinţele aplicaţiei actuale, în special pe achiziţii directe, extrem de folosite de către utilizatorii sistemului, iar dimensionarea şi încărcarea de la nivelul anului 2006 nu mai sunt în concordanţă cu nevoile actuale ale utilizatorilor.”

  • „Noua aplicație SICAP va contribui la creşterea eficienţei serviciilor publice folosind mijloace electronice moderne, prietenoase ca interfaţă, bazate pe paradigme de interoperabilitate. Mai mult, aplicaţia a fost gândită pentru a aduce beneficii cetăţeanului, persoanelor juridice, dar şi administraţiilor publice,  prin reducerea costurilor administrative şi a timpilor de răspuns la solicitările petenţilor”, a declarat Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.

Alte detalii din comunicatul de presă:

  • Soluţia aleasă pentru noua aplicație SICAP include o serie de controale şi mecanisme de securitate, de la cele clasice, până la nivele complexe.
  • Proiectul SICAP a inclus şi o componentă de amenajare a DataCenter- ului Agenţiei pentru Agenda Digitală a României (AADR), fiind vorba despre o cameră tehnică modernă, la cele mai înalte standarde, obţinându-se astfel unul dintre cele mai bine dotate centre de date din cadrul instituţiilor publice din Bucureşti.
  • Pentru a evita blocajele aferente înlocuirii vechii aplicații SEAP cu SICAP, încă din luna mai a anului trecut, au fost făcute peste 1.000 de scenarii de teste. 
  • Nu au fost neglijate nici testele de securitate și de performanță care au fost efectuate de către Prestator în etapele de pregătire a aplicației informatice și rulate final, înainte de lansare a proiectului. Testarea de performanță pe anumite funcționalități știute a fi cele mai accesate, ceea ce presupunea și un grad mai mare de utilizare, a fost efectuată în sediul Agenției pentru Agenda Digitală a României.

După prima zi de lansare oficială în producție a SICAP, la ora 17.00, au fost făcute următoarele raportări:

1. Nr. utilizatori conectați de-a lungul zilei (6:00 – 17:00) : 8.596

2. Nr. entități conectate: 7.113

3. Nr. inițieri cumpărări directe: 501

4. Nr. cereri noi de certificate: 30

5. Nr. plăți online efectuate prin intermediul sistemului: 3​

SICAP a costat 27 milioane de lei (inclusiv TVA), fiind implementat de firma UTI Grup, având ca subcontractor firma Total Soft.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro