RETROSPECTIVA 2012 Vezi ce pasaje, bulevarde, statii de metrou, parcari si parcuri au fost inaugurate in Bucuresti
Anul 2012 a fost un an bogat in ceea ce priveste proiectele de infrastructura si edilitare. Doua mari parcuri din Bucuresti au fost reamenajate, s-au finalizat lucrarilede reabilitare a Centrului Istoric dupa aproape 20 de ani in care a stat in paragina, s-a inaugurat un nou terminal la Aeroportul Otopeni, doua statii de metrou, doua parcari, un pasaj suprateran si un nou bulevard. Cele noua proiecte totalizeaza 220 milioane euro. Fiind an electoral, inaugurarile au avut loc fie in preajma alegerilor locale – in luna iunie, fie in preajma celor parlamentare – in luna decembrie.
Noul terminal de la Aeroportul Otopeni
Inaugurare: 29 martie 2012;
Data inceperii lucrarilor: august 2009;
Data la care s-au finalizat lucrarile: martie 2012;
Comanditarul lucrarii: Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti;
Valoarea investitiei: 60 milioane euro;
Descriere obiectiv:
Terminalul este construit la standarde europene pentru a face fata traficului marit de calatori. Acesta are o suprafata de 16.600 de metri patrati, creste numarul portilor de imbarcare de la 9 la 24, numarul pasarelelor de imbarcare directa, de la 5 la 14 si are locuri de asteptare pentru 1.500 de pasageri, de trei ori mai mult decat avea aeroportul in total, inainte de constructie. Suprafata peretilor de sticla a crescut de la 2.952 de metri patrati inainte de constructia terminalului la 10.332 de metri patrati. Citeste mai mult aici.
Pasajul Pipera
Inaugurare: 30 aprilie 2012;
Data inceperii lucrarilor: august 2010;
Data prevazuta initial pentru finalizarea lucrarilor: februarie 2012;
Data la care s-au finalizat lucrarile: aprilie 2012;
Intarziere: 3 luni;
Comanditarul lucrarii: Primaria Capitalei;
Valoarea investitiei: 32 milioane euro;
Constructor: PA&CO INTERNATIONAL si F KIRCHHOFF STRBENBAU GmbH Co KG.
Descrierea obiectivului:
Pasajul Pipera incepe pe Soseaua Pipera, inainte de intersectia cu bd. Barbu Vacarescu, traverseaza bd. Barbu Vacarescu, Calea Floreasca si ajunge la sol cu 200 de metri inainte de intersectia Soselei Pipera cu bd. Nicolae Caramfil. In cadrul acestui proiect, municipalitatea a largit si Soseaua Pipera de la o banda la doua benzi pe sens. Scopul acestui pasaj este de a fluidiza traficul in zona Pipera – Soseaua Pipera, str. Dimitrie Pompeiu si Fabrica de Glucoza – dar si de a prelua traficul de pe viitoarea autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti. „Se elimina conflictul de trafic de la nivelul solului, la intersectia cu bd. Barbu Vacarescu si Calea Floreasca, prioritizandu-se astfel ambele directii”, a declarat pentru HotNews.ro Madalin Dunmitru, seful Directiei de infrastructura din cadrul Primariei Capitalei. Potrivit datelor furnizate de Primaria Capitalei,s-a estimat ca pasajul va fi folosit zilnic de 48.000 de autovehicule care intra in oras si alte 48.000 de masini care ies din oras. Citeste mai mult aici.
Parcul Operei
Inaugurare: 18 mai 2012
Data inceperii lucrarilor: 2009;
Data la care s-au finalizat lucrarile: mai 2012
Suprafata parcului: 3,5 ha;
Comanditarul lucrarii: Primaria sector 1/ADP;
Valoarea investitiei: 1,7 milioane euro/ 7,8 milioane lei;
Constructor: TRIUMF GARDENING (LIDER) – GECA PM IMPEX;
Descrierea obiectivului:
Primaria sectorului 1 a reamenajat Parcul Operei dupa ce, mai bine de 20 de ani spatiul verde, aflat in centrul Capitalei, a stat in paragina. Locul a fost curatat, iluminat, s-au refacut aleile, s-a curatat vegetatia si s-a pus mobilier urban. Ca noutate, in parc s-a amenajat o fantana arterziana, trei locuri de joaca, o zona cu aparate de fitness, iar vechiul curs al raului Dambovita, care trecea prin parc a fost marcat printr-un culoar pietonal, marginit de o bolta de aluni. Lucrarile au costat 7,8 milioane de lei. In total, in parc au fost montate 100 de banci si 50 de cosuri de gunoi, iar spatiul verde este irigat. Parcul Operei a fost preluat in 2008 de la Primaria Capitalei, iar lucrarile de reamenajare au inceput in 2009. Citeste mai mult aici.
Centrul Istoric
Inaugurare: mai 2012
Data inceperii lucrarilor: aprilie 2007;
Data prevazuta initial pentru finalizarea lucrarilor: martie 2008
Data la care s-au finalizat lucrarile: mai 2012
Intarziere: 4 ani;
Comanditarul lucrarii: Primaria Capitalei ;
Valoarea investitiei: 13 milioane euro;
Constructor initial: Sedesa – contractul a fost reziliat in octombrie 2009;
Constructor dupa reziliere: Apolodor Grup Construct si Engineering Design;
Descrierea obiectivului
Au fost reabilitate cele14 strazi din zona Pilot a Centrului Istoric (zona cuprinsa intre Calea Victoriei – bd. Elisabeta – bd. IC Bratianu si Splaiul Independentei). Reabilitarea strazilor presupune reabilitare/inlocuirea tevilor de utilitati si a strazilor (pavare cu piatra cubica). Pe fiecare strada s-a facut descarcare arheologica. Pe strada Lipscani o parte dintre ruine au fost acoperite cu sticla pentru a putea fi observate de trecatori. Restul au fost marcate cu culoarea rosu pe pardoseala.
Lucrarile de reabilitare a Centrului Istoric au inceput in vremea cand Traian Basescu era primar general. Atunci, municipalitatea a facut un proiect de restaurare pentru infrastructura zonei, iar in baza acestui proiect s-au obtinut 8,5 milioane euro de la Banca Europeana de Investitii. Valoarea contractului semnat era de 26,9 milioane de euro, suma suplimentata ulterior de Consiliul General al Municipiului Bucuresti cu inca 8,7 miI. Euro. Lucrarile au inceput in aprilie 2007, iar pana in luna septembrie s-au realizat lucrarile pe 2 strazi, Lipscani si Smardan, si a inceput descarcarea arheologica pe celelalte. In iunie 2008, Sorin Oprescu a devenit primarul Capitalei. In octombrie, firma Sedesa a sistat lucrarile pe motiv ca Primaria Capitalei nu a mai platit. La vremea respectiva, reprezentantii firmei Sedesa declarau ca au executat lucrari de 10,5 mil. Euro, iar Primaria a achitat doar 8,4 milioane. In replica, primarul Sorin Oprescu a declarat ca va rezilia contractul cu aceasta companie deoarece este pagubos pentru municipalitate si nu s-a respectat termenul de finalizare al lucrarilor. „Revin si spun ca lucrarile de reabilitare a celor 14 strazi trebuiau finalizate in aprilie 2008, acum sunt reabilitate doar 4. Am facut o analiza temeinica a executiei lucrarilor si a platilor facute. Si am constatat ca s-au executat lucrari neprinse in contract si se solicita milioane de euro in plus”, a declarat Oprescu la vremea respectiva. In octombrie 2009, Primaria Capitalei a reziliat contractul cu firma Sedesa.
Dupa rezilierea contractului municipalitatea a impartit cele 14 strazi in doua pachete – strazi incepute si neterminate si strazi cu lucrarile neincepute. Contractele de atribuire a lucrarilor au fost semnate la inceputul anului 2011. Acestea au o valoare totala de: 4,25 milioane de euro. Citeste mai mult aici.
Statiile de metrou Jiului si Parc Bazilescu
Inaugurare: 1 iulie 2012
Data inceperii lucrarilor: 1988. Lucrarile la structura de baza a tunelurilor au fost realizate inainte de 1990. In 2010 au fost reluate.
Data la care s-au finalizat lucrarile: 1 iunie 2012;
Comanditarul lucrarii: Metrorex;
Valoarea investitiei: 90 milioane euro;
Constructor: SOMET si TIAB
Statiile Jiului si Parc Bazilescu fac parte din magistrala 4 de metrou si au o lungime de 2,62 km. In prezent, magistrala 4 de metrou are sase statii: Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivita, 1 Mai, Jiului si Parc Bazilescu. Citeste mai mult aici.
Parcarea de la Stadionul Lia Manoliu
Inaugurare: 24 august 2012;
Data inceperii lucrarilor: septembrie 2011;
Data la care s-au finalizat lucrarile: august 2012;
Comanditarul lucrarii: Primaria Capitalei ;
Valoarea investitiei: 10 milioane euro;
Constructor: Bauunternehmung Granit GMBH & Unicon SA & SC Procema Engeneering
Capacitate: 1250 locuri parcare;
Acces in parcare: In perioada in care vor avea loc evenimente, parcarea va fi folosita pentru stadion, iar in rest de catre locuitorii din zona;
Tarif: 1,5 lei/ora. In timpul evenimentelor, persoanele care participa pot parca gratuit, in baza biletului de intrare.
Descriere obiectiv:
Parcarea supraterana de la stadionul National Arena are parter si trei etaje, 1250 de locuri, iar pe acoperis a fost amenajat, in premiera pentru Bucuresti, un teren de fotbal (cu o lungime de 95 m si o latime de 45 de m) si unul multifunctional de tenis/baschet. Intrarea in parcare se va face din bd. Basarabia. Numarul locurilor libere va fi monitorizat electronic si afisat pe panoul de la intrare cat si pe panourile de la fiecare nivel. Terenurile de sport de pe acoperis sunt folosite in timpul competitiilor pentru antrenamentul sportivilor, iar in rest pot fi inchiriate sau folosite de unitatile de invatamant. Deocamdata nu a fost stabilit pretul de inchiriere. Pe langa terenurile de sport de pe acoperis, o alta premiera este ca parcarea este o constructie „verde”. „Sistemul folosit la constructie este o premiera pe tara, fiind vorba despre unsistem postcomprimat la plansee care permite obtinerea deschiderilor mari cu un consum redus de beton si armatura fata de sistemul clasic. Astfel, metoda de turnare a betonului a permis ca betonul sa aiba grosimea de 20 cm in loc de 34cm, astfel incat s-a facut economie la armatura 40 la suta fata de consumul pe care l-ar fi implicat sistemul clasic. Finisajele exterioare vor respecta conceptul de fatada verde. Astfel, de structura aparenta din beton se va ancora o structura usoara din aluminiu de care va fi prinsa o retea tip plasa pe care va creste vegetatie de tip iedera perena”, sustin autoritatile. Deocamdata iedera nu a fost pusa. Citeste mai mult aici.
Parcarea subterana de la Universitate
Inaugurare: 15 noiembrie 2012;
Data inceperii lucrarilor: martie 2011;
Data la care s-au finalizat lucrarile: 15 noiembrie 2012;
Intarzieri: lucrarea a fost terminata la termen;
Comanditarul lucrarii: Primaria Capitalei. Lucrarea este realizata in parteneriat public-privat, asociatul municipalitatii fiind firma Interparking, cea care a venit cu banii si care va exploata parcarea;
Valoarea investitiei: 10 milioane euro;
Constructor: Synergy Construct şi Apolodo;
Capacitatea parcarii: 425 de locuri pentru masini si 21 de locuri pentru motociclete;
Tarif: 2,5 lei/ora;
Program: deschisa 24 de ore din 24;
Descriere obiectiv:
Parcarea subterana se afla sub spatiul public de vizavi de Universitatea Bucuresti (zona statuilor). Accesul in parcare se face prin trei locuri: doua intrari, una din str. Academiei si una din str. Toma Caragiu si o iesire, spre b-dul I.C. Bratianu (in rond la Piata Universitatii, adiacent Muzeului de Istorie al Bucurestiului). La intrarea este afisat numarul de locuri libere. In interior, soferii se pot ghida cu ajutorul unui sistem de culori si animalute. Nivelului -1 ii corespunde culoarea violet si simbolul unui hipopotam. Nivelului -2 – culoarea rosu si simbolul unui crocodil, iar la -3 culoarea verde si simbolul unei morse.
„Este prima parcare subterana publica construita in ultimii 22 de ani. Construirea ei a durat un an si aproape 9 luni. La sfarsitul lunii expira termenul prevazut pentru finalizarea lucrarii. Au fost cateva intarzieri la pornirea lucrarii datorita descarcarii arheologice si o serie intreaga de discutii cu Inspectoratul de Stat in Constructii care ar fi dorit sa nu se intample absolut nimic. Dar aceste discutii au trecut. Dotarile sunt la nivelul anilor in care traim, moderne. Rampele de urcare si coborare au sistem de degivrare. Sa parchezi aici va costa sume modice, ca cetatenii sa isi poata permite. Abonamentele sunt in special pentru cei care lucreaza in zona, pentru banca”, a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, prezent la inaugurarea parcarii. Edilul sef a declarat ca aceasta parcare va duce la decongestionarea strazilor din zona, o data cu intrarea in functiune interzicandu-se parcarea la suprafata, pe strazile din zona. Acest lucru nu a fost respectat deocamdata. Citeste mai mult aici.
Parcul Oraselul Copiilor
Inaugurare 21 octombrie 2012
Data inceperii lucrarilor: toamna anului 2011;
Data prevazuta initial pentru finalizarea lucrarilor: 1 decembrie 2012;
Data la care s-au finalizat lucrarile: 21 octombrie 2012 s-a finalizat prima etapa a lucrarilor – 30 la suta din parc;
Comanditarul lucrarii: Primaria sector 4;
Valoarea investitiei: 4,2 milioane euro;
Descriere obiectiv:
Au fost plantati 500 de copaci, s-au construit o cascada artificiala, o fantana arteziana in forma de floare, canale navigabile, o roata si o biblioteca suspendata unde vizitatorii vor avea acces la internet wireless, vor putea inchiria carti sau eBooks. Pentru cei mici s-a amenajat „Casa indienilor”, unde copiii se vor putea plimba cu poneii.
„Pe 1 decembrie tot parcul „Oraseulul Copiilor” va fi gata. Pana atunci mai avem de amenajat o hala mare, in forma de castel, unde micutii sa se poata juca pe timpul iernii, o scena in forma de coasta de dinozaur, o fantana arteziana cantatoare, un trenulet care va inconjura parcul si mai multe spatii de joaca”, a declarat primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, la inaugurare. Intrebat cine a realizat designul parcului, Piedone se lauda ca nu a fost implicat niciun arhitect si conceptul ii apartine in totalitate.
Parcul „Oraselul copiilor” a fost preluat de Primaria sectorului 4 in vara anului 2011, pana atunci aflandu-se in administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti. La vremea respectiva parcul era murdar si neingrijit, in paragina. Citeste mai mult aici.
Strapungerea Doamna Ghica – Chisinau
Inaugurare: 3 decembrie;
Comanditar: Primaria Capitalei;
Data inceperii lucrarii: 12 octombrie 2006;
Data prevazuta pentru finalizarea lucrarii: 15 octombrie 2008;
Buget initial: 23.789.870 de lei (inclusiv TVA) / 5,66 milioane de euro;
Constructor: Lena Engenharia e Construcoes SA
Blocaje: Santierul s-au oprit in 2008 din cauza unor neintelegeri intre beneficiar si constructor, fiind executata circa 55% din lucrare. In toamna anului 2011, municipalitatea a organizat o noua licitatie.
Data reinceperii lucrarilor: 1 noiembrie 2011;
Data prevazuta pentru finalizarea lucrarii: 1 august 2012;
Data inaugurarii: 3 decembrie 2012;
Intarziere: 3 luni;
Constructor: SCT;
Valoarea contractului cu SCT: circa 37,5 milioane lei;
Valoarea totala a investitiei: 14,5 milioane euro;
Intarziere per total: 4 ani si 4 luni.
Descrierea obiectivului:
Strapungerea Doamna Ghica-Chisinau incepe de la intersectia strazii D-na Ghica cu str. Heliade intre Vii, trece pe langa parcul Lunca Florilor, traverseaza calea ferata si ajunge in spatele Pietei Delfinul, dupa care debuseaza in Soseaua Pantelimon la intersectie cu bd. Chisinau. Artera are doua benzi pe sens, iar pe mijloc este prevazut un spatiu verde peste care ar putea trece in viitor linia de tramvai. Pe marginea drumului au fost amenajate alveole pentru statiile RATB. Traversarea caii ferate se face prin intermediul unui pasaj suprateran cu o lungime de 363 metri. Pe sub pasaj este o bretea de circulatie unde soferii pot intoarece si 91 locuri de parcare. Strapungerea Doamna Ghica – Chisinau are o lungime de 1,8 km si face legatura intre Soseaua Colentina si Cartierul Pantelimon. Pana acum, soferii puteau ajunge dintr-o parte in alta ocolind pe Soseaua Fundeni sau Mihai Bravu. Dupa darea in folosinta a arterei, distanta parcursa se reduce cu circa 5 km si aproximativ 10-15 minute.
„Aceasta strapungere leaga trei cartiere – Colentina, Petricani si Pantelimon. Mai departe, acestea sunt legate cu Balta Alba si Berceni dupa care ne ducem cu pod peste Dambovita si in acest moment jumatate de inelul median este gata. Vom iesi din Bucuresti folosind aceasta artera. Strapungerea va ajuta foarte mult traficul de pe Autostrada A3 care va intra in Petricani. Mai avem un proiect de largire a strazii Fabrica de Glucoza dar trebuie sa descarcam traficul si catre zona de Est si de Sud. Pe zi, asteptam sa circule pe aceasta noua strada circa 35.000 de masini in ambele sensuri”, a declarat primarul general, Sorin Oprescu, la inaugurare. Capacitatea arterei este de circa 80.000 de autovehicule/zi. Citeste mai mult aici.