Sari direct la conținut

Televiziunile online vind bine manelele de „instrainare”

Cotidianul

Enea Dabija nu le difuzeaza decit in proportie de 20%, pentru ca „vrem sa fie o televiziune care difuzeaza toate genurile muzicale“, dar si pentru ca, „momentan, nu vrem sa cistigam, ci sa cream un format“.

Dupa ce a „papat“ 80.000 de euro, afacerea se sustine acum „pe baza SMS-urilor“. „Televiziunea a fost facuta pentru a crea o legatura intre romanii de aici si cei din strainatate“, iar piesele ruleaza fara a se percepe un comision sau o taxa.

„Totul este free, pina cind trebuie sa se cumpere o melodie sau un rington.“ Postul emite din martie si are, conform conducerii, o medie de 3.000 de vizitatori, zilnic, si de 100.000 de accesari, saptaminal.

Doar manelistii care se vind bine apar pe post. Restul intra „la arhiva“. „Cele mai cerute manele sint coverurile interpretate de manelisti cunoscuti. Nicolae Guta e cel mai cerut.“ La muzica populara, lider e Petrica Mitu Stoian, la rap, Barac, iar pe segmentul muzica usoara, Mirabela Dauer.

„Difuzam si muzica din Balcani, videoclipuri din Bulgaria si din Serbia, vor urma din Turcia si din Grecia. Sint multi artisti, atit romani, cit si straini, care nu au loc la televiziunile muzicale si generaliste, iar noi le oferim posibilitatea asta.“

Zilnic, se primesc 500 de dedicatii, pe e-mail sau pe Messenger. 56% vin din Romania, 10% din Spania si cite 7% din Germania, Italia si din SUA. „Manele au fost cerute chiar de profesori universitari din Australia. Oamenii vor piese cu texte simple, care au ca tema strainatatea, iar jumatate dintre manele au tema asta.“

Evotv emite din martie 2006, iar in actualul sezon a iesit cu o grila plina de reality show-uri. „Am lansat primul show zilnic online din Romania, «Black Coffee», si primele reality show-uri emise exclusiv pe Internet.

Am format o echipa care lucreaza exact ca la o televiziune clasica si incercam sa schimbam optica asupra mediului online ca divertisment tv“, spune managerul Sergiu Mihalcea, si adauga: „evotv va fi o televiziune online independent generalista, iar in scurt timp vom lansa televiziuni online independente de nisa, pe diferite domenii“. Suma investita ramine secreta.

Banii nu s-au recuperat, dar se trage nadejde ca „afacerea va fi extrem de profitabila“. Exista si un dezavantaj: „Confuzia care se face intre notiunile de tv online, video sharing si site-uri cu postari video simple“.

Postul se lauda cu o medie de 8.000 de telespectatori pe zi si cu cele mai vizionate emisiuni: „Nu mai vreau sa fiu grasuta!“ si „Huiban Show“, un reality „cu cel mai bun paparazzo roman, in opinia noastra. Show-ul lui poate intra fara probleme la orice televiziune romaneasca clasica“.

Grila se improspateaza saptamina asta cu „Tepes Show“, realizat cu Urban si asociatii, cea mai mare companie de recuperat debite.

„Lumea va afla care sint teparii mari si mici din tara asta care si-au facut titlu de glorie din a da tunuri.“ Piata media de tv online e foarte saracacioasa in Romania, dar „va exploda cind colosii vor decide ca aceasta trebuie sa explodeze“.

Un articol de Anca Nicoleanu

Integral in Cotidianul

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro