Sari direct la conținut

Vodafone vrea ca achiziția UPC să-i consolideze poziția pe piața serviciilor fix-mobile / Numărul de clienți a scăzut cu 3% în primele șase luni din acest an

HotNews.ro
Murielle Lorilloux, Foto: Vodafone Romania
Murielle Lorilloux, Foto: Vodafone Romania

Vodafone, al doilea mare operator local de comunicații mobile, avea 9.638.486 de clienți la data de 30 iunie din acest an, în creștere cu 0,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar în scadere cu 3% (peste 300.000 de clienți) față de sfârșitul anului trecut, potrivit datelor anunțate miercuri de grupul britanic. Murielle Lorilloux, directorul general al Vodafone România, subliniază că trimestrul trecut a semnat acordul cu Telekom pentru lansarea de servicii de comunicații fixe și mobile și că finalizarea achiziției UPC va consolida poziția companiei pe acest segment de piață.

  • „În trimestrul trecut, am continuat demersurile pentru a deveni un jucător convergent complet, prin încheierea unui acord pentru servicii wholesale în urma căruia vom lansa pachete de servicii fix-mobil. Odată finalizată, achiziția UPC România ne va permite să ne consolidăm poziția pe segmentul fix-mobil. De asemenea, ne-am concentrat pe calitatea rețelei pentru a le a oferi clienților noștri cea mai bună rețea, atât în România, cât și în roaming, reușită confirmată de recunoașterea de Cea mai bună rețea pentru roaming în Europa acordată de Speedtest by Ookla”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.

La 30 iunie 2018, Vodafone avea, în total, 9.638.486 de clienți, ceea ce reprezintă o creștere cu 0,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Din numărul total de clienți, 8.903.562 sunt utilizatori ai serviciilor mobile.

Cifrele sunt însă în scădere cu 3% față de sfârșitul anului trecut, când Vodafone avea, în total, 9.944.595 de clienți, din care 9.221.666 erau utilizatori ai serviciilor mobile.

La 30 iunie 2018, abonații Vodafone România reprezentau 41,4% din baza de clienți mobili, iar utilizatorii serviciilor preplătite, 58,6%. Ponderea abonaților în baza totală de clienți mobili a crescut cu 0,9 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului precedent. Consumul de date mobile a crescut cu 68% în trimestrul încheiat la 30 iunie 2018, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

ARPU mobil (n.a venitul mediu pe utilizator) a fost de 6 euro în cele trei luni încheiate la 30 iunie 2018, la același nivel cu cel de la sfârșitul anului 2017.

Veniturile din servicii aferente trimestrului încheiat la 30 iunie 2018 au ajuns la 178,2 milioane de euro și au rămas constante în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, în pofida impactului negativ al tarifelor de interconectare (Mobile Termination Rates) de la 0,96 eurocenți/minut, la 0,84 eurocenți/minut pentru apelurile de voce mobilă.

  • Până la finalizarea achiziției UPC, Vodafone va intra mai repede pe piața serviciilor TV prin acordul cu Telekom

Vodafone și Telekom Romania au anunțat în data de 5 iunie 2018 încheierea unui acord pe baza căruia al doilea mare operator local de comunicații mobile va putea lansa servicii de internet fix și TV, folosind rețeaua de fibră optică a Telekom Romania din zonele urbane. Acordul va permite Telekom să își exploateze mai bine infrastructura fixă.

Anterior, grupul britanic Vodafone a anunțat în data de 9 mai că va prelua rețelele de cablu ale Liberty Global din mai multe țări europene, inclusiv România. Practic, Vodafone va prelua operatorul UPC România și tranzacția include operațiunile Liberty Global din patru țări și este în valoare de 23 miliarde dolari.

„Entitatea formată în urma achiziției va permite clienților Vodafone și UPC România să aibă acces la oferte convergente de servicii mobile, de internet în bandă largă și TV, precum și la servicii dedicate persoanelor juridice. Tranzacția nu va include operațiunile UPC România de televiziune prin satelit, Focus Sat.”, potrivit comunicatului de presă al Vodafone România.

Compania creată va furniza servicii TV interactive, de internet în bandă largă și de telefonie fixă, precum și servicii mobile, pentru cei 9,9 milioane de clienți mobili ai Vodafone România și pentru utilizatorii celor 2,1 milioane de abonamente de servicii fixe ale UPC România. Compania astfel creată va avea o cotă totală de piață de 25% după veniturile totale.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro