ANPC anunță verificări la Wizz Air și Ryan Air, după ce peste 600 de sesizări au fost făcute în două luni referitoare la serviciile celor două companii aeriene
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunță vineri, într-un comunicat, că a început verificări la companiile aeriene Wizz Air și Ryan Air, precizând că, din 30 aprilie, cel puțin 614 sesizări referitoare la serviciile celor două companii au fost întregistrate la Centrul European al Consumatorilor România.
ANPC informează în comunicat că a început „o investigație de fond la companii aeriene care activează pe teritoriul României, necesară ca urmare a sesizărilor primite, referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryan Air”.
„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeasi situație. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință! Drum bun să avem!” – afirmă Horia Constantinescu, președintele ANPC, citat în comunicat.
Investigația este realizată de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.
Conform ANPC, până la acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryan Air.
Consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat
„În prezent se centralizează toate reclamațiile pe această temă de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa si definitiva informațiile, ANPC sfătuind totodată consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat”, se precizează în comunicatul ANPC.
De asemenea, acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ, mai menționează ANPC.
Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru cu titlu gratuit.