Care sunt constructorii care se bat pe loturile de capat ale autostrazii Comarnic – Brasov. Surpriza de pe Lotul 1
Zece constructori si asocieri au depus oferte pentru proiectarea si executia loturilor de capat ale autostrazii A3 Comarnic – Brasov. Este vorba de Lotul 1 de 4 km de langa Comarnic si de Lotul 2 de circa 6 km de langa localitatea Cristian din apropiere de Brasov. Daca pentru Lotul 2 au intrat in lupta mai multi constructori si concurenta e ridicata, surpriza vine pe Lotul 1 unde s-a depus o singura oferta din partea unei firme romanesti.
Marti pe 13 octombrie au fost deschide la COmpania de Autostrazi ofertele depuse în vederea atribuirii contractelor avand ca obiect “Proiectare si executie Autostrada Bucuresti – Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic – Predeal, km 111+300 – km 115+300; Lot 2: sector Predeal – Cristian, km 162+300 – km 168+600 si Drum de Legatura”.
Potrivit informatiilor publicate pe portalul de achizitii publice, zece constructori si asocieri au depus oferte, iar criteriul de atribuire al contractelor este pretul cel mai scazut.
Lotul 1 (4 km) din cadrul sectorului Comarnic – Predeal: km 111+300 – km 115+300
Valoare estimata: 166.855.909,00 RON (fara TVA)
1. S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – 160.320.878,36 RON fara TVA (96%)
Lotul 2 (6,3 km ) din cadrul sectorului Predeal – Cristian: km 162+300 – km 168+600 (si Drum de Legatura)
Valoare estimata: 149.837.204,00 RON (fara TVA)
1. Asocierea Copisa Constructora Pirenaica – S.C. Copisa Constructii S.R.L. – S.C. Via Carpatia Consult S.R.L. – 97.413.314,79 RON fara TVA (65%)
2. Asocierea S.C. APLENSIDE S.R.L. – SC SPECIALIST CONSULTING S.R.L. – 118.019.701,80 RON fara TVA (78,75%)
3. Asocierea PST GROUP JSC si Asociatii – 118.021.668,72 RON fara TVA (78,76%)
4. Asocierea ITINERA S.p.A. – RETTER Projectmanagement S.r.L. – SINA S.p.A. – 118.582.805,42 RON fara TVA (79,14%)
5. MAX BOEGL ROMANIA S.R.L. – 122.847.746,00 RON fara TVA (81,99%)
6. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L – 123.121.873,20 RON fara TVA (82,17%)
7. S.C. STRABAG S.R.L. – 128.780.973,56 RON fara TVA (82,5%)
8. Tirrena Scavi S.p.A. – 140.288.074,04 RON fara TVA (85,95%)
9. Asocierea AKTOR S.A. – EURO CONSTRUCT TRADING ’98 S.R.L. – 147.300.609,39 RON fara TVA (98,3%)
10. Asocierea R-HID – Kelet-Ut – EuroAszfalt – 156.827.950,00 RON fara TVA (102%)
Cele doua Loturi de la capetele autostrazii A3 Comarnic – Brasov au fost scoase la licitatie in luna iulie, dupa ce cu o luna inainte guvernul anuntase ca a picat controversata concesiune cu asocierea Vinci – Strabag – Aktor.
„Durata contractului aferenta celor doua loturi este de 72 luni din care 24 luni perioada de proiectare si executie si 48 luni perioada de garantie a lucrarilor, finantarea proiectului urmand a fi realizata din fonduri de la Bugetul de Stat si/sau alte surse legal constituite”, anunta CNADNR.
CNADNR sustine ca finantarea celor doua loturi se va face de la bugetul de stat „si/sau alte surse legal constituite”, insa nu detaliza prea mult. Cu toate acestea,in Master Planul General de Transport, documentul de capatai pentru strategia autostrazilor pe urmatorii 15 ani, trimis la Comisia Europeana, autostrada Comarnic – Brasov este prevazuta a fi realizata printr-un mix de fonduri. Este vorba de fonduri de la buget, din imprumuturi precum cele de la BEI/BERD/BIRD, precum si din fonduri europene nerambursabile.
Tot in luna iulie, Compania de Autostrazi scotea la licitatie si revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru tronsoanele Comarnic-Predeal-Rasnov, adica pentru restul de 48 de km din cei 58 ai autostrazii.