Cine da cel mai adesea click in campaniile publicitare si cum sta Romania in comparatie cu tarile din regiune
In Romania, femeile genereaza in diversele campanii publicitare online o rata de click mai mare decat barbatii. Tinerii sunt mai activi online, comparativ cu celelalte segmente de varsta, iar utilizatorii cu studii medii interactioneaza cel mai mult cu bannerele, arata un raport al Gemius. Raportul cuprinde 13 tari din regiune si porneste de la analiza a 1.400 de campanii derulate in septembrie.
In 68 de campanii publicitare online din Romania derulate in septembrie 2014 si selectate de Gemius pentru analiza, s-a inregistrat o rata de click de 0.6% in cazul femeilor si de 0.4 % in cazul barbatilor. Cel mai bine sta Ucraina, cu rate de 0,9%, in timp ce in Ungaria rata e de sub 0,3%
Rata de clic (CTR) este raportul care arata frecventa cu care utilizatorii care vad anuntul pus de o companie. fac clic pe acesta. Valoarea CTR se poate utiliza pentru a masura performanta cuvintelor cheie si a anunturilor. CTR este raportul procentual dintre numarul de clicuri primite de anunt si numarul de afisari ale anuntului (clicuri ᅢ afisari = CTR). De exemplu, daca ati avut 6 clicuri si 1000 de afisari, atunci CTR este 0,6%.
Cu toate ca valoarea ratei de click inregistrata pe toate campaniile online romanesti selectate de Gemius pentru analiza este de 0.52%, ceea ce plaseaza Romania pe locul 3 in regiune dupa Ucraina cu 0.89% si Croatia cu 0.71%, doar 11% dintre utilizatorii de internet expusi acestor campanii au dat click pe bannere.
In ceea ce priveste profilul socio-demografic al utilizatorilor romani, 52% din numarul total de click-uri din campaniile analizate in raport a fost generat de femei si 48% de barbati. In Polonia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania si Ucraina, ponderea femeilor care interactioneaza cu bannerele este mai mare decat cea a barbatilor, in timp ce in Bulgaria, Croatia, Serbia si Slovenia barbatii dau click mai des. In Cehia si Slovacia, numarul de click-uri din campanii este distribuit egal intre femei si barbati.
Segmentul de varsta care determina o pondere de click-uri mai mare decat ponderea de afisari este segmentul 16-24 ani. In cazul acestui segment, procentul de afisari este de 22%, in timp ce ponderea de click-uri este de 26%, ceea ce inseamna ca utilizatorii tineri interactioneaza mai usor cu bannerele decat restul. O situatie similara se intalneste in Ucraina, unde segmentul de utilizatori cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani genereaza un procent de click-uri de 33%, avand o pondere de afisari de 30%.
Daca este analizat nivelul de educatie al utilizatorilor care interactioneaza cu bannerele online, 58% din click-uri sunt realizate de utilizatori cu studii medii, 34% de cei cu studii superioare si 7% de cei cu educatie primara. Slovenia si Ucraina sunt tarile in care cei cu studii superioare dau click cel mai mult pe bannere (peste 40% din total), in timp ce in Cehia cei cu studii superioare constituie doar 21% din cei care genereaza click-uri, iar 73% au studii medii.
gemiusAdMonitor este un raport periodic realizat de Gemius, bazat pe rezultatele studiilor gemiusDirectEffect si gemiusProfileEffect. Raportul prezinta o gama larga de indicatori pentru campaniile online din Europa Centrala si de Est, printre care profilul socio-demografic al utilizatorilor care genereaza afisari si click-uri, cele mai populare formate publicitare utilizate in campanii, rata de inscreen, rata de click din fiecare tara monitorizata. Pentru acest raport au fost analizate 1.400 de campanii online derulate in luna Septembrie 2014 in Polonia, Ungaria, Slovacia, Letonia, Ucraina, Bulgaria, Lituania, Slovenia, Serbia, Romania, Cehia, Croatia si Estonia.