Sari direct la conținut

Cum identifici talentele pentru business-ul tău: ghid pentru antreprenori

Cum identifici talentele pentru business-ul tău: ghid pentru antreprenori
Cum identifici talentele pentru business-ul tău?

Antreprenoriatul este plin de provocări, iar una dintre cele mai mari este recrutarea unei echipe talentate și dedicate. Oamenii potriviți pot transforma viziunea ta în realitate și pot duce afacerea către noi culmi. 

Text: Echipa cariera.ejobs.ro

Dar cum îi găsești? Cum te asiguri că selectezi cei mai buni candidați? În acest ghid detaliat, redactorii cariera.ejobs.ro explorează pașii necesari pentru a identifica și atrage talentele esențiale pentru succesul business-ului tău.

1. Înțelege nevoile afacerii tale

Primul pas în identificarea talentelor este să înțelegi clar ce nevoi are afacerea ta. Iar pentru a ajunge la o concluzie, trebuie să evaluezi obiectivele companiei pe termen scurt și lung și să determini abilitățile și cunoștințele necesare pentru a le atinge. Realizează o analiză a posturilor vacante și definește cu precizie responsabilitățile și așteptările asociate fiecărui rol.

Iar pentru a lua cele mai bune decizii te poți ghida și după aceste întrebări de evaluare:

  • Care sunt obiectivele principale ale companiei pentru următorii 1-3 ani?
  • Ce competențe sunt esențiale pentru atingerea acestor obiective?
  • Care sunt responsabilitățile și așteptările pentru fiecare post vacant?
  • Ce tip de cultură organizațională îți propui să promovezi?

2. Mizează mult pe networking

În special când brandul tău nu e încă super cunoscut, este posibil să fii nevoit să faci majoritatea networking-ului în mod direct, prin conexiuni personale. Dacă ai de angajat un graphic designer, de exemplu, începe prin a cere recomandări de la prieteni sau alte contacte profesionale. Apoi urmărește aceste piste. Cere oamenilor să identifice talentele și începe să inviți aceste persoane la întâlnirile echipei. Dacă oamenii ajung să cunoască și să aprecieze cultura companiei tale, vor fi mult mai motivați să se alăture echipei tale acum sau în viitor.

3. Folosește metode eficiente de recrutare

Recrutarea eficientă începe cu alegerea metodelor potrivite pentru a ajunge la candidații ideali. În prezent, există o varietate de canale și platforme care pot fi utilizate pentru a atrage talente.

Dintre metodele de recrutare eficiente amintim:

  • Anunțurile de joburi pe platforme specializate: Utilizează site-uri precum eJobs.ro pentru a posta anunțuri detaliate despre pozițiile vacante.
  • Rețele sociale: Promovează anunțurile de angajare pe rețele sociale precum Facebook, Instagram și TikTok pentru a ajunge la un public mai larg.
  • Colaborări cu universități și școli: Participă la târguri de carieră și inițiază parteneriate cu instituții educaționale pentru a atrage tineri talentați.

4. Dezvoltă un proces de selecție structurat

Un proces de selecție structurat te va ajuta să evaluezi obiectiv candidații și să faci alegeri informate. Acest proces ar trebui să includă mai multe etape pentru a evalua competențele tehnice, abilitățile interpersonale și potrivirea culturală. Etapele procesului de selecție ar trebui să includă: screeningul CV-urilor, interviuri telefonice, video sau față în față, teste tehnice și exerciții practice, verificarea referințelor.

5. Asumă-ți misiunea și cultura companiei

Mulți oameni sunt atrași de cultura startup-urilor deoarece aceasta le permite să fie mai implicați personal în munca pe care o fac. Pentru a decide dacă vor să facă această investiție, potențialii angajați trebuie să poată înțelege ce reprezintă compania ta, valorile care-ți ghidează activitatea, cultura care te motivează și direcția în care se îndreaptă business-ul. Înainte de a aduce noi membrii în echipă, asigură-te că poți articula clar misiunea, cultura și obiectivele pe termen lung ale companiei. Fii transparent în privința punctelor forte și a provocărilor. În acest fel, vei încuraja candidații potriviți să se auto-selecteze pentru pozițiile pe care le oferi.

6. Oferă oportunități de creștere și dezvoltare

Talentele din piață sunt adesea atrase în mod normal de companiile care le oferă oportunități de dezvoltare și creștere profesională. Asigură-te că afacerea ta, chiar dacă este una mică momentan, are programe de training și dezvoltare care să permită oamenilor tăi să-și dezvolte competențele și să avanseze în carieră. Pentru a-i ajuta să se dezvolte, poți miza pe programe de mentoring, traininguri și workshopuri, dar și planuri de carieră personalizate.

7. Orientează-te către beneficii excelente pentru angajați

Aceste beneficii ar trebui să aibă mai multe scopuri. În primul rând, ar trebui să facă munca în compania ta plăcută. Camerele de relaxare, mesele de ping-pong și activitățile de team building sunt toate modalități excelente folosite de corporații pentru a motiva echipa și a construi cultura companiei. Însă cele mai bune pachete de beneficii vor merge dincolo de aceste avantaje pentru a face o diferență semnificativă în viața oamenilor în afara biroului. Asta înseamnă oferirea de beneficii de sănătate pentru familie și politici flexibile de concediu parental, permiterea unui program flexibil în general și poate chiar implementarea unei săptămâni de lucru de patru zile. Ia în calcul oportunitățile de lucru la distanță și, dintr-o dată, îți vei extinde rețeaua de potențiali angajați la nivel național (sau chiar global).

8. Evaluează potrivirea cu compania ta

După interviuri, fă-ți timp pentru a evalua potrivirea fiecărui candidat cu cultura și obiectivele business-ului tău. Iar dacă simți că acest lucru depășește calificările lor profesionale, ia în considerare modul în care personalitatea și stilul lor de lucru se va integra cu ale tale și ale echipei existente. Ai încredere în instinctele tale, dar fii și obiectiv, cântărind avantajele și dezavantajele fiecărei potențiale angajări. Este esențial să-ți imaginezi cum vor contribui oamenii respectivi la dinamica echipei și la creșterea afacerii tale.

9. Fii cât mai adaptabil în cerințe

Adaptabilitatea este o calitate-cheie pentru antreprenori în peisajul afacerilor în continuă schimbare, mai ales când vine vorba de recrutare. Abilitatea de a-ți ajusta strategia, ca răspuns la tendințele pieței sau feedback-ului candidaților, îți poate îmbunătăți semnificativ rezultatele angajării. Îmbrățișează noile tehnologii și metodologii în recrutare pentru a atrage o gamă diversă de candidați care pot aduce perspective noi afacerii tale.

10. Evaluează și îmbunătățește procesul

Procesul de recrutare ar trebui să fie unul dinamic, care se îmbunătățește continuu. Evaluează periodic eficacitatea metodelor și strategiilor tale de recrutare și fă ajustările necesare pentru a optimiza rezultatele. Colectează feedback de la candidații care au trecut prin procesul de recrutare pentru a identifica punctele forte și ariile de îmbunătățire. Monitorizează metrici precum timpul de angajare, rata de acceptare a ofertelor și retenția angajaților pentru a evalua eficacitatea procesului. Totodată, fii deschis la schimbări și adaptări în funcție de feedback și tendințele de pe piața muncii.

În loc de concluzie

Nu încerca să-ți poziționezi compania drept altceva preluând un discurs care sună bine din altă parte, dar nu are legătură cu realitatea. Evită această abordare! Când îți petreci timpul încercând să-ți convingi candidații că business-ul tău este altceva, devine destul de clar că nu încerci doar să-i convingi pe ei, ci și pe tine însuți. Arată că de fapt îți cauți noi coechipieri, persoane care au calitățile esențiale pentru a face parte dintr-un proiect nou și diferit. Fă-ți timp pentru a contura acea listă. Când încerci să convingi un candidat și să împachetezi artificial lucrurile pentru că ai nevoie rapidă de el, în cele din urmă colaborarea nu va rezista. În schimb, dacă ești transparent și sincer cu privire la ce oferi, s-ar putea să ai numai de câștigat. Candidații vor considera această abordare revigorantă și, cel mai probabil, vor aprecia oferta de a se alătura echipei. Iar dacă vrei să parcurgi și alte articole din sfera antreprenoriatului, poți accesa această secțiune de pe https://cariera.ejobs.ro/

BT Stup este un loc pentru toți antreprenorii, creat cu scopul de a-i conecta pe aceștia cu furnizori de servicii și produse pentru înființarea, gestionarea sau managementul unei afaceri. La Stup se desfășoară inclusiv evenimente pentru antreprenori și viitori antreprenori, organizate atât de BT, cât și de partenerii acestei inițiative. BT Stup este dedicat tuturor antreprenorilor, indiferent de banca la care sunt clienți.

Acest articol face parte dintr-o intiativa Banca Transilvania, care își dorește să sprijine antreprenorii și să le ofere toate informațiile necesare atunci când se află la început de drum. Dacă dorești să începi o afacere, BT este lângă tine cu resurse, informații și know-how. Pentru ca ție să îți fie mai ușor. 


Articol susținut de Banca Transilvania

INTERVIURILE HotNews.ro