Fiscul infiinteaza o Directie de executare silita cazuri speciale / Schema de personal creste cu 1.000 de posturi
Directia generala de administrare a marilor contribuabili va fi organizata si va functiona ca organ fiscal cu personalitate juridica si buget propriu, in subordinea presedintelui ANAF, potrivit unei hotarari adoptate miercuri de Guvern, prin care se infiinteaza, de asemenea, Directia de executare silita cazuri speciale, cu structuri teritoriale subordonate organelor fiscale.
Aceste structuri vor avea atributii in coordonarea si monitorizarea modalitatilor de executare silita, inclusiv a valorificarii bunurilor sechestrate prin modalitatile prevazute de lege, precum si a aplicarii masurilor asiguratorii.
Aceasta decizie vine la putin timp dupa ce procurorul sef al DNA, Laura Codruta Kovesi, a criticat dur gradul redus de recuperare a prejudiciilor stabilite in cazurile de mare coruptie de instantele de judecata.
De asemenea, se reorganizeaza Directiei verificari fiscale, care gestioneaza programul de crestere a conformarii voluntare a persoanelor cu venituri mari, care va functiona ca directie generala, sub denumirea Directia generala control venituri persoane fizice.
Hotararea mareste si schema de conducere a Fiscului cu un post de secretar general adjunct, decizie motivata, potrivit unui comunicat al Guvernului, prin „dimensiunile si complexitatea activitatii aparatului propriu al ANAF, care va coordona in mod direct Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Unitatea de imprimerie rapida si Directia generala de buget si contabilitate”.
Secretarul general va coordona direct Directia generala de organizare si resurse umane, Serviciul de comunicare, relatii publice si mass-media, precum si proiectele cu finantare externa la nivelul ANAF.
Schema de personal a ANAF se suplimenteaza cu 1.000 de posturi. Motivele invocate:
- Cresterea volumului activitatii de executare silita, motiv pentru care se constituie si noua Directie de executare silita cazuri speciale in cadrul ANAF;
- Existenta unui deficit de personal la nivelul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti;
- Necesitatea consolidarii si extinderii activitatii Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, in contextul in care incepand cu 1 ianuarie 2016 va deveni ordonator tertiar de credite;
- Existenta unui deficit de personal pe mai multe arii de activitate si necesitatea completarii posturilor in vederea indeplinirii in conditii corespunzatoare a obiectivelor Directiei generale antifrauda fiscala si directiilor generale regionale ale finantelor publice;
- ocuparea posturilor suplimentare se va realiza etapizat, cu incadrarea in prevederile bugetare anuale aprobate de ordonatorul principal de credite. Urmare a acestei decizii, numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al ANAF si unitatile subordonate va fi de 27.949, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor.