Sari direct la conținut

Se împlinesc 175 de ani de când a circulat primul tren între două capitale europene. Cum au scăzut timpii de parcurs

HotNews.ro
Trenuri de mare viteza, Foto: Wiktor Wojtas, Dreamstime.com
Trenuri de mare viteza, Foto: Wiktor Wojtas, Dreamstime.com

​Acum 175 de ani a început să funcționeze prima legătură feroviară între două capitale europene: la 14 iunie 1846 a circulat primul tren între Paris și Bruxelles, iar cei 370 de km erau parcurși în 12 ore și jumătate, scrie rtbf.be. În prezent există o linie de mare viteză care permite ca drumul să dureze o oră și 22 de minute (313 km).

Belgia a inaugurat la 1835 prima linie de cale ferată din Europa continentală, la cinci ani după prima linie adevărată de cale ferată: Manchester – Liverpool. În 1846 era deschisă calea ferată Paris – Bruxelles, iar o locomotivă cu abur parcurgea distanța de 370 km în 12 ore și jumătate.

Belgia a construit căi ferate în ritm alert, avea aproape 5.000 km la 1912, iar în 1930 introducea și tracțiunea diesel.

Între Paris și Bruxelles s-au făcut modifcări ale traseului încă din primii cinci ani, astfel că trenurile au putut face 8 ore la 1853, media fiind de 46 km/h. Îmbunătățirile aduse tracțiunii feroviare și căii de rulare au dus la timpi de sub 5 ore la 1896, adică o medie orară de 62 km/h.

Între cele două orașe au circulat și trenurile Trans-Europ-Express în anii 70 și 80, iar din 1963 au circulat și locomotive electrice.

Din 1996 între cele două orașe circulă trenurile Thalys și călătoria durează 82 de minute. Un bilet luat chiar înainte de călătorie costă peste 80 de euro, însă unul luat cu mult timp înainte poate costa și 26 de euro la trenurile de mare viteză.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro