Sari direct la conținut

Stai un pic înainte de click! Banca Transilvania lansează o inițiativă de siguranță online pentru combaterea fraudelor

Smile Media
Stai un pic înainte de click! , Foto: Banca Transilvania
Stai un pic înainte de click! , Foto: Banca Transilvania

Cu toții ne-am confruntat cu acele reclame care ne imită cu ușurință site-urile preferate sau chiar prietenii de pe rețelele de socializare. Aceste reclame sunt concepute ingenios pentru a ne convinge să furnizăm informații personale și date ale cardurilor, sub amenințarea aparentă a pierderii conturilor și a banilor noștri. Inițiativa „Stai un pic înainte de click!” promovată de BT are ca obiectiv educarea clienților și a utilizatorilor cu privire la pericolele la care sunt expuși în mediul virtual. Campania își propune să îi învețe pe aceștia cum să recunoască reclamele false și tentativele de frauda online.

Cum te protejează Banca Transilvania?

Deși par neplăcute și ușor enervante uneori, codurile unice de autentificare, limitarea numărului de încercări eșuate de autentificare, deconectarea automată după un timp de inactivitate într-o aplicație sau autentificarea multiplă atunci când este vorba de banking la distanță, toate aceste măsuri sunt implementate de BT pentru protejarea informațiilor și banilor clienților.

Pentru a asigura siguranța clienților, Banca Transilvania ia următoarele măsuri:

  • Adoptă și implementează tehnologii moderne de protecție a aplicațiilor și de verificare a tranzacțiilor online și cu carduri.
  • Lansează constant soluții care asigură verificarea tranzacțiilor, precum SMS Alert, Blocare/deblocare card prin BT Pay, autentificare prin biometrie etc.
  • Pune la dispoziția clienților echipe dedicate de Securitate IT, Protecție a Datelor, Antifraudă, Audit etc.
  • Este parte activă a unor campanii de educație financiară și online, precum Siguranță Online, realizată împreună cu Asociația Română a Băncilor.

Descarcă aplicațiile BT doar din magazinele oficiale App Store sau Google Play și utilizează măsuri de securitate precum parola, PIN-ul, modelul, amprenta sau recunoașterea facială. Înrolarea cardurilor se face exclusiv în aplicație, iar datele cardului și codurile OTP primite de la bancă nu trebuie comunicate nimănui. Află mai multe detalii aici: https://www.bancatransilvania.ro/siguranta-online/siguranta-aplicatiile-bt.

Cum poți sa fii în siguranță la cumpărături- sfaturi de la BT

La plățile în magazine cu cardul/telefonul, asigură-te că primești chitanța după fiecare tranzacție, indiferent dacă este aprobată sau respinsă. În cazul plăților contactless cu cardul sub 100 de lei, nu va fi necesar să introduci PIN-ul. Totuși, dacă ai efectuat tranzacții consecutive în valoare cumulată de peste 650 lei sau 150 EUR fără a folosi PIN-ul, la următoarea tranzacție sub 100 de lei vei fi solicitat să introduci codul PIN din motive de siguranță. Pentru plățile cu telefonul, această măsură nu se aplică, deoarece fiecare plată este autorizată individual cu ajutorul amprentei, Face ID sau altor metode de securitate a telefonului tău.

Dacă ai o suspiciune sau ești sigur de un incident care are legatură cu siguranța banilor sau a datelor tale, ia legătura cu BT aici: https://www.bancatransilvania.ro/siguranta-online/raporteaza-o-frauda.

La plățile online, verifică dacă site-ul este unul sigur, adresa web trebuie să înceapă cu „https” și să aibă un simbol lacăt. În cazul în care ai îndoieli, comandă prin plată cu ramburs sau verifică recenziile site-ului respectiv. Fii atent atunci când vine vorba despre ofertele „free trial” sau cele care presupun o testare gratuită pentru o perioadă limitată. Asigură-te că înțelegi condițiile și că ai claritate despre costurile ulterioare, pentru a evita abonamentele neașteptate. Mai multe detalii despre cum poți rămâne în siguranță la cumparaturi poți afla de aici.

Bancomatele BT oferă opțiuni de self-banking sigure, inclusiv retrageri contactless și generarea unui cod unic în aplicația BT Pay pentru retrageri fără card fizic, încurajând utilizatorii să fie atenți la securitatea PIN-ului și să nu părăsească bancomatul înainte de finalizarea tranzacției. Află mai multe detalii despre măsurile de precație pe care le poți lua atunci când retragi bani de la ATM aici.

Rămâi în siguranță chiar și atunci când folosești canale de comunicare

În era digitală, în care comunicarea online a devenit o parte esențială a vieții noastre, utilizăm mediul virtual într-o varietate de contexte, de la socializare cu prietenii și familia până la efectuarea tranzacțiilor bancare sau colaborarea în mediul profesional. Cu toate acestea, o astfel de interconectivitate nu vine fără riscuri, iar în fiecare zi suntem expuși la diferite forme de atacuri cibernetice, dintre care unele dintre cele mai comune sunt atacurile de phishing.

Acestea pot lua forme variate, de la mail-uri suspecte ce încearcă să ne fure datele personale și bancare, SMS-uri însoțite de link-uri periculoase ce își propun să compromită dispozitivele noastre sau reclame frauduloase ce conțin logo-ul BT cu scopul de a ne înșela și de a ne convinge să dezvăluim informații confidențiale. Prin urmare, este esențial să fim vigilenți și să ne educăm cu privire la tehnicile de protecție și prevenire a acestor atacuri, pentru a ne asigura că rămânem în siguranță și securitate în mediul digital din ce în ce mai complex al zilelor noastre.

Pentru antreprenorii interesați să obțină informații despre cum pot efectua operațiuni bancare în siguranță, Banca Transilvania oferă asistență și mai multe detalii utile aici: https://www.bancatransilvania.ro/siguranta-online/siguranta-online-pentru-antreprenori.

Dacă ești client BT, poți vedea aici unele dintre metodele în trending de fraudare online.

Prin aceste măsuri, Banca Transilvania demonstrează angajamentul său de a proteja confidențialitatea și siguranța clienților săi în mediul online, contribuind la creșterea încrederii în tranzacțiile bancare și la reducerea riscurilor de fraudă cibernetică.

Pentru a te asigura de siguranța online, poți găsi un kit de prim ajutor util pe website-ul Bancii Transilvania: https://www.bancatransilvania.ro/siguranta-online/kit-de-prim-ajutor.

Campania „Stai un pic înainte de click!” reprezintă un efort esențial pentru combaterea fraudei online. Conștientizarea și gândirea critică sunt cele mai puternice arme împotriva atacurilor cibernetice. Banca Transilvania încearcă sa construiască un mediu online mai sigur și protejat pentru toți utilizatorii. BT roagă utilizatorii să se informeze și sa rămână vigilenți în fața amenințărilor cibernetice pentru a-și proteja identitatea și banii.

Articol susținut de Banca Transilvania

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro