Sari direct la conținut

Un magnetar din galaxia noastră, identificat drept sursa unui ''semnal radio''

HotNews.ro
Un magnetar din galaxia noastră, identificat drept sursa unui ''semnal radio''

Astrofizicienii au identificat un magnetar din galaxia noastră drept sursa unei „emisii radio rapide”, conform mai multor studii publicate miercuri în jurnalul ştiinţific Nature, relatează AFP.

De la prima detectare a acestui fenomen cosmic, în 2007, oamenii de ştiinţă s-au întrebat care ar putea fi explicaţia acestor emisii rapide de unde electromagnetice sau FRB (Fast Radio Burst).

Au fost emise diverse ipoteze, de la cele serioase, precum fenomenul de evaporare a unei găuri negre, până la cele exotice, cum ar fi existenţa unui semnal extraterestru. Originea este cu atât mai dificil de determinat cu cât evenimentul durează o perioadă de ordinul unei miimi de secundă. Iar până anul acesta s-a crezut că provine din alte galaxii.

Cea mai precisă detectare anterioară, datând din 2016, a indicat către o galaxie pitică situată la peste trei miliarde de ani lumină de Pământ.

La 28 aprilie, observatorul canadian CHIME şi observatorul american STARE2 au detectat astfel de emisii în aceeaşi regiune a boltei cereşti. Cele două echipe le-au pus pe seama magnetarului SGR 1935 + 2154, situat în galaxia noastră, Calea Lactee, conform studiilor publicate în Nature.

„Aceasta este prima emisie radio rapidă atribuită unui obiect ceresc cunoscut”, a declarat într-un briefing de presă Christopher Bochenek, astrofizician la Institutul Caltech din Statele Unite şi responsabil în cadrul STARE2, potrivit Agerpres.

ARHIVĂ COMENTARII