Sari direct la conținut

Resursele umane – Sursa de avantaj competitiv

HotNews.ro

„Daca un angajat nu este motivat, acesta pleaca. Un bun manager stie ca pachetele extra-salariale pot fideliza angajatii, iar training-ul este una dintre cele mai bune metode. Abilitatile personalului tau sunt sporite, iar productivitatea firmei tale creste. ” spune Dan Berteanu, Director General la Achieve Global.

Acesta a participat alaturi de Simona Podgoreanu, Profesor la Academia de Studii Economice, Monica Chiriac, Service Leader GustoPASS, Sodexho PASS, Dragos Iliescu, Profesor la SNSPA, Bogdan Cuc, HR Consultant, Advice HR si Bogdan Popescu, Coordonator Marketing, Totalsoft la seminarul „Resursele umane – Sursa de avantaj competitiv”.

Evenimentul face parte dintr-o serie de seminarii specializate, organizate de saptamanalul Banii Nostri.

Participantii au evidentiat principalele instrumente cu care o firma performanta poate sa isi motiveze si eficientizeze angajatii. Conform Simonei Podgoreanu, profesor in cadrul ASE, dar si Marketing Manager la ASEBUSS, „performantele firmelor sunt definite cu ajutorul mai multor componente: competitie, motivatie, sistem.

Principalele etape in eficientizarea angajatiilor sunt: evaluarea personalului, alegerea unui program de training, stabilirea competentelor fiecarui om din firma, efectuarea training-ului, urmat de o perioada de evaluare de preferinta la o distanta de 6 luni sau an.

E important de retinut ca nu exista un mod fizic – in procente, de evaluare a performantelor optinute in timpul cursului, asa cum nu exista nici un efect pe termen lung atunci cand top managmentul nu accepta incercarea de schimbare produsa de personalul train-uit.”

Una dintre greselile cele mai frecvente facute de top managementul din Romania este accea de a inlocui oamenii dintr-o firma in loc sa ii treca printr-un proces de educare. S-a demonstrat insa ca cheltuielile de disponibilizare si aducerea personalului nou pot fi uneori mai mari decat cele legate de training.

Cursurile nu sunt insa singura forma de fidelizare a angajatului. In Romania cele mai cunoscute pachete extra-salariale cuprind: plata telefonului mobil, a benzinei sau primirea de bonuri de masa. „In companiile multinationale acestea inseamna insa mult mai mult.

Ele pot fi pachete familiale – vacante platite, vouchere de cresa sau gradinita, sau pachete individuale – vouchere de relaxare, de masa, asigurari medicale, de viata sau de pensii.

Acestea pot determina in afara sporirii loialitatii, cresterea productivitatii personalului, reducerea absenteismului, imbunatatirea imaginii de firma si nu in ultimul rand deducerea cheltuielilor”, spune Monica Chiriac, Service Leader GustoPASS, Sodexho PASS.

Pentru Directorii de Resurse Umane interesati de sistemele integrate care pot evalua dinamica personalului companiei si flexibilitate totala in abordarea calculului salarial, Totalsoft a prezentat Charisma HR, un sistem integrat, constituit din trei module distincte: resurse umane, salarizare, acces si pontaj.

Evenimentul i-a avut ca modelatori pe Ovidiu Popica, Editor Executiv, Banii Nostri, Simona Firtat, Editor, Banii Nostri, Ovidiu Suciu, Editor General www.baniinostri.ro si Rodica Nicolae, Redactor sef, „Cariere”

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro