Sari direct la conținut

Retailerii americani tintesc pietele est-europene

HotNews.ro

Tesco si Wal-Mart, doua dintre cele mai mari companii de retail din lume si-au anuntat planurile de extindere in Cehia si Ungaria.

Wal-Mart intetioneaza sa cumpere lantul de hypermarketuri Delhaize’s din Ungaria in timp ce Tesco va cumpara 27 de unitati Edeka in regiunea Bohemiei la granita germano-ceheasca.

De asemenea Auchan si Tesco si-au anuntat intentia de a penetra piata autohtona.

In acest moment preluarea retelei de magazine Edeka astepta acceptul autoritatilor Comisiei Concurentei din Cehia.Se pare ca decizia Wal-Mart de a intra pe piata ungureasca survine dupa ce Tesco a deschis doua noi unitati pe teritotiul acestei tari radicand numarul total al magazinelor la 57.

Aceste miscari pe piata vin pe fondul unei analize efectuate de compania Mintel care apreciaza ca vanzarile de produse alimentare vor impulsiona cresterea economica a statelor din UE.

Specialistii Mintel prevad o crestere de 74% a vanzarilor de produse alimentare in UE, de la 783 de miliarde de euro in anul 2000 la peste 1050 de miliarde in 2010.

Astfel, se estimeaza ca vanzarile se vor tripla in Ungaria si dubla in Cehia, pe fondul orientarii clientilor catre hypermarketuri in detrimentul magazinelor mici.

O cercetare recenta a PricewaterhouseCooper’s releva ca gigantii retailului nu-si mai permit in acest moment sa ignore piata est-europeana dar in acelasi timp avertizeaza ca numai companiile adaptabile, dispuse sa riste, vor avea succes.

De asemenea studiul PricewaterhouseCooper’s arata ca marile orase din Bulgaria, Polonia, Ungaria si Cehia sunt supra-saturate de numarul mare al hypermarketurilor, strategiile viitore urmand a se face luand in calcul mai ales orasele mici.

In Romania lanturile de hypermarketuri sunt reprezentate de Metro, Selgros, Carrefour, Kaufland, si Cora. De asemenea Auchan si Tesco si-au anuntat intentia de a penetra piata autohtona.

Piata romaneasca pare inca propice unor astfel de investitii in conditiile in care vanzarile de retail pe cap de locuitor in Romania sunt de doar 630 de dolari in timp ce in Ungaria se cheltuiesc 2000 de dolari.

Potrivit unui studiu al Coface Intercredit Romania in perioada 2003-2004, 35% din cazurile de faliment inregistrate de firmele din Romania au avut ca principala cauza inmultirea hyper-marketurilor.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro