Companiile risca sa piarda un numar mare de angajati. 44% dintre reprezentantii generatiei Y si-ar parasi actualii angajatori in urmatorii doi ani
Companiile trebuie sa-si schimbe modul prin care urmaresc sa castige loialitatea generatiei Y si sa vina cu noi strategii, sau risca sa piarda aproape jumatate din tinerii angajati. Potrivit unui studiu Deloitte Global, 44% dintre reprezentanţii generaţiei Y sustin ca, daca ar avea ocazia, si-ar parasi actualii angajatori in următorii doi ani.
Procentajul celor care si-ar da demisia creste pina la 66% daca perioada de timp este extinsa pina in 2020. Dorinta de a-si parasi locul actual de munca in urmatorii cinci ani este mai ridicata in randul celor care lucreaza pe o piata emergenta (69%) decat al celor ce lucreaza in tari dezvoltate (61%).
Cu toate acestea, extreme precum Marea Britanie (71%) arata ca mediul economic nu este motivul principal pentru dorinta de schimbare a locului de munca. Principalele nemultumiri ale tinerilor sint legate de faptul ca pontentialul lor nu este complet dezvoltat, acestia nefiind multumiti de modul in care le sint valorificate aptitudinile.
Aproape trei sferturi din generatia Y ar prefera, in schimb, sa lucreze de acasa sau din locuri unde se simt mai productivi. Insa, nu toti dintre acestia au această posibilitate, doar 43%.
Temeri ca ‘lipsa abilitătilor de lider’ si ‘sentimentul de a fi trecut cu vederea au fost des mentionate de catre cei care urmau sa faca o schimbare în cariera, in viitorul apropiat, insa comportamentele si opiniile generatiei Y graviteaza in jurul temelor mari precum echilibrul intre cariera si viata privata, dorinta de flexibilitate si diferentele de valori.
Generatia Y isi doreste ca afacerile sa se axeze mai mult pe oameni, produse si scop. Mai putin pe profit. Tot mai multi tineri sint ghidati de valori puternice atunci cand vine vorba de alegerea angajatorilor, dar si de sarcinile pe care sint dispusi sa le accepte.
In cazul in care companiile nu scot in fata niste lideri care sa demonstreze ca apreciaza aceste valori, organizatiile risca sa piarda o mare parte din forta de munca.
Pentru a evita acest lucru, generatia Y a furnizat mediului de afaceri o radiografie despre cum ar putea angajatorii sa satisfaca nevoile de ascensiune in cariera si dezvoltare profesionala a generatiei Y.
Astfel, tinerii vor sa lucreze pentru organizatii axate pe imbunatatirea abilitatilor. Totodata, un factor important este si producerea de bunuri si servicii care ar trebui sa aiba un impact pozitiv in viata oamenilor.
Generatia Millennium cauta angajatori care sa vina cu oportunitati de leadership, sa incurajeaza echilibrul intre cariera si viata personala, dar si sa ofere flexibilitate si libertate in cariera.
Tinerii nu vor sa devina celebri sau sa cumuleze averi, iar daca generatia anterioara cauta relatii pe termen lung cu angajatorii, generatia Y este mai independenta.
Rezultatele studiului au la baza aproximativ 7.700 de respondenti apartinand generatiei Y din 29 de tari, in perioada septembrie- octombrie 2015.
Persoanele nascute intre 1980 si 1995 fac parte din generatia Y, potrivit sociologilor.